واحد فروش: 91555530-021 | واحد پشتیبانی: 91555520-021

واحد فروش: 91555530-021

هاست وردپرس چیست؟ برای انتخاب هاست وردپرس خوب به چه نکاتی توجه کنیم؟

ابر ویراک - مقالات - هاست وردپرس چیست؟ برای انتخاب هاست وردپرس خوب به چه نکاتی توجه کنیم؟

هاست وردپرس بدون شک یکی از محبوب‌ترین ابزارهایی است که این روزها برای راه‌اندازی یک وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین موضوع نیز باعث شده تا تعداد فروشندگان این خدمات میزبانی افزایش پیدا کند که در نوع خود باعث سردرگمی وب مسترها و افراد متقاضی راه‌اندازی وب‌سسایت‌های مبتنی بر این سیستم مدیریت محتوا شده است؛ بسیاری از وب مسترها نمیدانند که در انتخاب هاست وردپرس خوب باید چه کنند. در ادامه این مطلب به نکاتی اشاره خواهیم کرد که باید در زمان خرید یک سرویس خوب به آن توجه داشته باشید.

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس یک سرویس میزبانی از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که امکان راه‌اندازی یک وب‌سایت با اهداف مختلف را به کاربران و مصرف‌کنندگان خود می‌دهد. افرادی که به دنبال راه‌اندازی یک وب‌سایت مبتنی بر وردپرس هستند، معمولا از خدمات هاست وردپرس برای میزبانی وب‌سایت خود استفاده می‌کنند.

هاست وردپرس می‌تواند مبتنی بر هر سیستم‌عاملی باشد، اما معمولا از هاست وردپرس لینوکس که از توزیع‌های سبک برای میزبانی از آن استفاده می‌کنند تا بار موجود روی سرور از آن‌ها کاسته شود. وردپرس می‌تواند به صورت مستقیم روی سرورهای ابری، سرور‌های مجازی و سرورهای اختصاصی اجرا شود و بسته به قدرت پردازش سرور، امکان ارائه خدمات یک وب‌‌سایت به کاربرانش را فراهم آورد.

هاست‌های دارای این CMS بسته به میزان منابع سخت‌افزاری یا نوع آن ممکن است قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال هاست ابری وردپرس یکی از گزینه‌های مناسب برای راه‌اندازی یک وب‌سایت به صورت مقرون به صرفه است. با این حال برخی از وب‌سایت‌ها به خاطر افزایش میزان بازدید خود نیاز به سرور مجازی وردپرس دارند که هزینه‌ی بیشتری را به روی دوش صاحبان و وب‌مسترها می‌اندازد. در پایان اگر افرادی به دنبال سخت‌افزار پیشرفته‌تر برای پاسخگویی بیشتر هستند، می‌توانند از هایبرید سرورها و همچنین سرورهای اختصاصی برای پاسخگویی کامل در وب‌سایت خود استفاده کنند.

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس چیست؟

وردپرس به طور کل یک سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) است که به صورت مخفف به آن CMS نیز گفته می‌شود. در حال حاضر وردپرس محبوب‌ترین CMS در میان وب مسترها به حساب می‌آید که دلیل اصلی آن پایداری مناسب، انعطاف‌پذیری بسیار بالا برای راه‌اندازی وب‌سایت با اهداف مختلف و متن باز بودن آن است که باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان، پلاگین‌ها یا افزونه‌های مختلفی را برای آن توسعه دهند. وردپرس در ابتدا صرفا یک سیستم مدیریت محتوا برای وبلاگ‌نویسی بود که حالا به لطف پیشرفت، توسعه و دپشتیبانی از پلاگین‌های مختلف به ابزاری مناسب برای راه‌اندازی وب‌سایت‌ها با اهدافی گوناگون تبدیل شده است.

امروزه وردپرس می‌تواند وب‌سایت‌های خبری، محتوایی، کاتالوگ یا فروشگاهی را به صورت کامل پشتیبانی کند و امکان اجرای هر هدفی را برای کاربرانش فراهم کند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افرادی که تصمیم به راه‌اندازی یک وب‌سایت دارند، اقدام به انتخاب هاست وردپرس برای وب‌سایت خود بگیرند. آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که بیش از ۶۴ درصد از سهم بازار سیستم‌های مدیریت محتوا، مختلص به وردپرس است و وردپرس پر استفاده‌ترین CMS در سراسر دنیا به حساب می‌آید.

علاوه بر این موارد، وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا از لحاظ بهینه‌سازی محتوا و صفحات برای موتورهای جست و جو (SEO) نیز بسیاری کاربردی است. بر اساس گفته‌ی «جان مولر» تحلیلگر ارشد گوگل در بخش توسعه‌ی ابزار Search Console در میان سیستم‌های مدیریت محتوا، وردپرس گزینه‌ی بهتری نسبت به رقبایی همچون Wix به حساب می‌آید. البته او در گفته‌های مختلف خود تاکید کرده که ذاتا استفاده از وردپرس برای بهینه‌سازی و بهبود سئو کافی نیست و مدیران وب‌سایت‌ها باید تمهیدات ویژه‌ای را برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها و محتواهای خود ارائه دهند.

هاست ورپرس خوب چه مشخصه‌هایی دارد؟

یک هاست وردپرسی خوب باید مشخصه‌های زیر را داشته باشد:

  • از لحاظ منابع (چه سخت‌افزاری و چه مجازی) توان پاسخگویی به نیاز شما را داشته باشد
  • هزینه‌ی مناسب و مقرون به صرفه داشته باشد
  • دارای آپتایم بالا باشد و احتمال قطعی و عدم پاسخگویی شبکه‌ی آن در کمترین حالت ممکن باشد
  • از منابع نرم افزاری به‌روز (نسخه PHP، MySQL یا MariaDB) پشتیبانی کند
  • امکان مدیریت از طریق سی‌پنل یا دایرکت ادمین را برای شما فراهم آورد
  • دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته باشد تا بتوانید در هر لحظه مشکلات، سوالات یا درخواست‌های خود را مطرح کنید
  • پهنای باند و ترافیک نامحدود داشته باشد تا بتوانید بدون محدودیت از وب‌سایت‌تان میزبانی کند
  • دارای امنیت بالا باشد و احتمال خطراتی همچون حملات DDoS و SQL Injection را به حداقل برساند
  • امکان بک‌آپ گرفتن از اطلاعاتتان را فراهم کند

انتخاب هاست وردپرس خوب یکی از چالش‌های مهم وب‌مسترها و افرادی است که تصمیم به راه‌اندازی یک وب سایت دارند. در حال حاضر تعداد زیادی از ارائه‌دهندگان سرویس‌های میزبانی، امکان خرید هاست وردپرس را فراهم کرده‌اند. اما در بسیاری از اوقات این خدمات یا با قیمت بسیار بالا ارائه می‌شوند یا از لحاظ کیفیت با چالش‌های زیادی همراه هستند. در صورتی که کیفیت هاست وردپرس پایین باشد، ممکن است به عدم پاسخگویی سایت در زمان افزایش بازدید از طرف کاربران همراه شود که این موضوع در بسیاری از زمینه‌ها مشکل‌ساز همراه خواهد شد.

بهترین هاست برای وردپرس چیست؟

برای انتخاب بهترین هاست وردپرسی بهتر است ابتدا نیاز و اهداف خود را مورد بررسی قرار دهید و پس از آن اقدام به ساخت سرور وردپرسی کنید. در بسیاری از اوقات، کاربران از سیستم عامل‌های لینوکسی برای اجرای وردپرس استفاده می‌کنند، اما برخی از اوقات به دلایلی خاص، مثل ادغام بخشی از سایت با یک CMS جداگانه‌ی مبتنی بر ASP.Net میزبانان و وب‌مسترها تصمیم به استفاده از سرورهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز می‌گیرند.

هاست وردپرس لینوکس برای طراحی سایت

از طرف دیگر منابع سخت‌افزاری مورد انتخاب برای شما در میزان پرداخت هزینه و البته پاسخگویی شما تاثیرگذار خواهد بود. زمانی که سخن از هزینه به میان می‌آید، می‌توان سرور وردپرس ساعتی و روزانه را به عنوان گزینه‌ای مناسب در نظر گرفت که باعث می‌شود تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. با این حال در برخی از اوقات، به‌خصوص زمانی که وب‌سایت شما مخاطب زیادی دارد، ممکن است نیاز به سرور اختصاصی برای پاسخگویی به کاربران داشته باشید.

هاست وردپرس ابری  برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تازگی تصمیم به راه‌اندازی یک وب سایت گرفته‌اید و تعداد کاربران و مخاطبین وب‌سایت شما خیلی زیاد نیستند، توصیه می‌کنیم تا از هاست وردپرس ابری استفاده کنید. هاست وردپرس ابری علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های شما، امکان پشتیبانی ۲۴ ساعته همراه با آپتایم بالا را فراهم می‌آورد تا با پرداخت هزینه‌ای کمتر بتوانید به بهترین شکل ممکن از وب‌سایت خود میزبانی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *