واحد فروش: 91555530-021 | واحد پشتیبانی: 91555520-021

واحد فروش: 91555530-021

۷ تا از بهترین روش‌های جلوگیری از حمله DDoS به سرور

ابر ویراک - مقالات - ۷ تا از بهترین روش‌های جلوگیری از حمله DDoS به سرور

اختلالات اینترنتی در سرور‌ها به دلایل مختلف رخ می‌دهند. اختلال در سرور می‌تواند باعث توقف کسب و کار‌های آنلاین شود. در صورت خرابی سرور و سایت، احتمال این وجود دارد که کسب و کار‌های اینترنتی با مشکلات مالی و حتی قانونی مواجه شوند. اطلاعات نشان می‌دهد که تا امروز، حملات هکری باعث شده‌اند که کسب و کار‌ها و سایت‌ها دچار ضرر‌های مالی جبران ناپذیری شوند. اگر سایتی را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید، باید به امنیت سرور توجه زیادی داشته باشید. امنیت سرور برای سایت‌های فروش آنلاین خیلی حائز اهمیت است.

در این پست از بلاگ ابر ویراک به به سراغ روش‌های جلوگیری از DDoS به سرور و توضیح انواع آن رفته‌ایم. اگر شما هم یک وب سایت دارید و برای کسب‌وکارتان از آن استفاده می‌کنید، لازم است با حملات DDoS آشنا شده و با روش‌های پیشگیری از آن آشنا شوید.

تهدیدات سایبری در دنیای امروز

امروزه بیشتر فعالیت‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌شود و سیستم امنیتی سایت‌ها باید بیشتر‌تر باشد. یکی از حملاتی که در بیشتر سرور‌ها و سایت‌های اینترنتی رخ می‌دهد، حمله DDoS است. حملات DDoS بسیار مخرب هستند و روی سرور‌ها یا شبکه‌های اینترنتی تأثیر می‌گذارند. در واقع، عملکرد سرور‌ها در صورت حمله DDoS تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

راه قطعی برای پیشگیری از بروز این حملات وجود ندارد. اما برخی از تکنیک‌ها می‌توانند برای کاهش این حملات مؤثر باشند. در صورتی که سایت اینترنتی، دارای امنیت کافی نباشد، کاربران خود را با گذشت زمان از دست خواهد داد. به همین خاطر، باید با حملات سایبری بیشتر آشنا شوید تا سایت ایمن‌تری داشته باشید. در این ادامه به بررسی روش‌های جلوگیری از حمله DDoS به سرور می‌پردازیم.

حمله DDoS چیست؟

حملات DDoS جزو مهمترین و گسترده‌ترین انواع حملات اینترنتی است که عملکرد سرور و سایت شما را با اختلال جدی مواجه می‌کند. DDoS مخفف عبارت Distributed Denial-of-service یا اختلال توزیع شده در خدمات است. وقتی که حمله DDoS رخ داده باشد، سایت دچار هنگی و کندی عملکرد می‌شود. حملات DDoS، به وبسایت و سرور، ترافیک غیرمعمولی را ارسال می‌کنند. حمله DDoS می‌تواند باعث اختلال در سرویس‌هایی مانند ‌ایمیل و مصرف بیش از حد منابع سرور شود.

در واقع، این حمله می‌تواند باعث درگیری سرور شود و در نتیجه سرور غیرقابل دسترسی خواهد بود. همچنین، بعد از حمله DDoS، سایت از کار خواهد اُفتاد و کاربر قادر به استفاده از آن نخواهد بود. در کل، هکر‌ها هر سایتی را ممکن است که هدف حمله قرار دهند. اما حمله DDoS بیشتر از همه به صاحبان کسب و کار‌های زیر انجام می‌شود:

  • خرده فروشان آنلاین
  • شرکت‌های بازی‌سازی
  • مؤسسات مالی

روش‌های پیشگیری از DDoS به سرور

آشنایی با روش‌های جلوگیری از حمله DDoS به سرور

پیشگیری از بروز حملات DDoS امکان‌پذیر است، اما آیا می‌دانید که چگونه باید این کار را انجام دهید؟ راه‌های کاربردی برای پیشگیری از بروز حمله DDoS عبارتست از:

استفاده از نرم‌افزار و ضدحمله DDoS

یکی از کار‌هایی که می‌توانید برای پیشگیری از بروز حملات DDoS انجام دهید، استفاده از نرم‌افزار‌های مخصوص است. از نرم‌افزار‌هایی که می‌تواند به امنیت بیشتر سرور کمک زیادی کند، می‌توان به Check Point، Fortinet و Radware اشاره کرد. شما می‌توانید از نفوذ هکرها به سرور با استفاده و نصب این نرم افزارها جلوگیری کنید.

استفاده از سخت‌افزار ضدویروس

از سایر روش‌های جلوگیری از حمله DDoS به سرور می‌توان به استفاده از سخت‌افزار‌ها اشاره کرد. یکی از این سخت‌افزار‌های کاربردی، فایروال است که می‌تواند ترافیک ورودی به دستگاه‌ها را کنترل کند. در واقع، این سخت‌افزار بین سرور و شبکه‌های خارجی قرار می‌گیرد و نقش آنتی ویروس را دارد. این سخت افزار به عنوان سدی قوی در مقابل نفوذ هکر‌ها عمل می‌کند.

خرید پهنای باند بیشتر

یکی از روش‌های پیشگیری از بروز حملات DDoS، خرید پهنای باند اینترنتی است. سرور باید به منظور مدیریت حجم ترافیک دارای پهنای باند کافی باشد. برای اینکه هکر‌ها نفوذ کمتری به سرور سایت داشته باشند، خرید پهنای باند بهترین گزینه است.

مقاوم‌سازی شبکه

یکی از روش‌های پیشگیری از حمله  DDoS، مقاوم‌سازی شبکه است. هدف از مقاوم‌سازی شبکه، کاهش خطرات امنیتی و پیشگیری از حملات هکری است.

پیکربندی مناسب تجهیزات شبکه در برابر حملات DDoS

یکی از کار‌هایی که می‌توانید برای پیشگیری از حمله DDoS روی سرور انجام دهید، تغییر پیکربندی مناسب تجهیزات شبکه است. شما می‌توانید پیکربندی دیواره آتش یا فایروال را برای پیشگیری از بروز این حملات تغییر دهید.

استفاده از فایروال مخصوص

یکی از مهمترین کار‌ها و روش‌های جلوگیری از حمله DDoS به سرور، استفاده از فایروال است. فایروال باید ایمن و قدرتمند باشد تا ترافیک سایت را به خوبی شناسایی کند. فایروال، در صورت شناسایی ترافیک، ریسک‌ها و خطرات سرور را مسدود می‌کند. قدرتمندترین فایروال‌ها، کریو کنترل است که در امنیت سرور‌ها تأثیر زیادی دارد. کریو کنترل می‌تواند از امنیت شبکه‌های اینترنتی سازمان‌های مختلف تا حد زیادی محافظت کند. در صورتی که از این فایروال استفاده کنید، احتمال بروز حملهDDoS به حداقل خواهد رسید.

توجه به تنظیمات امنیتی سرور

یکی دیگر از کارهایی که باید برای پیشگیری از بروز حملات DDoS انجام دهید، توجه به تنظیمات امنیتی سرور است. کاربران می توانند روی هر سرور، حتی سرور مجازی، تنظیماتی را اِعمال کنند.

تهدیدهای امنیتی DDoS را جدی بگیرید!

اولویت هر یک از سازمان‌ها، استفاده از روش‌های جلوگیری از DDoS به سرور است. با استفاده از راهکار‌های نظارتی و امنیتی مناسب و رسیدگی به موقع می‌توانید از بروز حملات DDoS به سرور جلوگیری کنید. تهدید‌های امنیتی می‌توانند برای هر سرور، هاست ابری و سایتی خطرناک باشند. هکر‌ها، با انگیزه‌های مختلف، برای هک وبسایت‌ها و سرور‌ها اقدام می‌کنند. گاهی اوقات، رقبای یک کسب و کار آنلاین تصمیم به هک سرور را می‌گیرند تا فروش سایت را به حداقل برسانند. بنابراین، به عنوان صاحبان کسب و کار‌های آنلاین و کسی که وبسایت خود را به تازگی تأسیس کرده‌اید، باید از نفوذ این هکر‌ها پیشگیری کنید. در واقع، اگر تهدید‌های DDoS را جدی نگیرید، امنیت سایت شما با مشکل مواجه خواهد شد.

در حقیقت، نمی‌توان گفت که حملات DDoS تا چه موقع ادامه دارند. تا زمانی که هکر‌ها تصمیم بگیرند که حملات را ادامه دهند، این روند ادامه خواهد داشت. در واقع، تا وقتی که سرور قادر به کنترل شرایط نباشد، حملات DDoS قطع نمی‌شوند. این امکان وجود دارد که حملات DDoS تا روز‌ها و ماه‌ها نیز ادامه داشته باشند. بنابراین، اگر به امنیت سرور و سایت اهمیت می‌دهید، باید استفاده از فایروال مخصوص، نرم‌افزار و سخت‌افزار‌های ضدحمله، مقاوم‌سازی شبکه و خرید پهنای باند را در برنامه خود قرار دهید.

سخن پایانی

در این پست از بلاگ ابر ویراک در مورد حملات DDoS و روش جلوگیری از آن‌ها صحبت کردیم. ابتدا به تهدیدات سایبری پرداختیم و پس از آن به تأثیر حفظ امنیت سرور و وب سایت مرتبط با هر کسب‌وکار در برابر حملات DDoS نگاهی داشتیم. در پایان اگر شما هم قصد حفاظت از دارایی‌های دیجیتال و تحت شبکه‌ی کسب‌وکار خود دارید، باید به این حملات آگاه باشید و راه‌های مقابله با آن را به‌کار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *