واحد فروش: 91555530-021 | واحد پشتیبانی: 91555520-021

واحد فروش: 91555530-021

آموزش ساخت سرور ابری در وب‌سایت ابر ویراک

ابر ویراک - آموزش - آموزش ساخت سرور ابری در وب‌سایت ابر ویراک

شما می‌توانید تنها با چند کلیک ساده در ابر ویراک اقدام به ساخت سرور ابری کنید و از طریق آن ابزارها، نرم‌افزارها یا وب‌سایت‌ مورد نظر خود را در آن اجرا کنید و به سادگی از امکانات آن استفاده کنید. در این مطلب آموزش ساخت سرورها در وب‌سایت ابر ویراک را آموزش خواهیم داد.

در این ویدئو می‌توانید آموزش ساخت سرور ابری در وب‌سایت ابر ویراک را مشاهده کنید؛ با این حال اگر امکان پخش ویدئو را ندارید، می‌توانید از آموزش‌های متنی و تصویری که در ادامه آمده استفاده کنید.

فرایند خرید سرور ابری در پنل کاربری وب‌سایت ابر ویراک بسیار آسان است و تنها با انتخاب یک نام و چند کلیک ساده می‌توانید به آسانی اقدام به ساخت سرور مورد نیاز خود کنید و در همان لحظه آن را برای انجام کارهای مختلف خود مورد استفاده قرار دهید. ابر ویراک این امکان را برای شما فراهم کرده تا به سادگی هر چه تمام و تنها در کمتر از ۱ دقیقه بتوانید سرور ابری خود را بسازید و از آن استفاده کنید.

امکانات ارائه شده در فرایند ساخت سرور ابری از وب‌سایت ابر ویراک

ابر ویراک تلاش کرده تا تمامی سرورها و امکاناتی که ممکن است شما تمایل به استفاده از آن‌ها داشته باشید را به صورت سریع‌ و با کمترین هزینه‌ی ممکن در اختیارتان قرار دهد. این خدمات شامل امکان انجام تنظیمات و نصب نرم‌افزارها و پکیج‌های اصلی در حین نصب اولیه‌ و پیش از راه‌اندازی سرور و پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های مختلف و همچنین امکان تعویض سیستم‌عامل و پیکربندی آن‌ها به صورت رایگان می‌شود.

کدام سیستم‌عامل‌ها توسط سرورهای ابری پشتیبانی می‌شوند؟

سیستم‌عامل بدون شک مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابزاری است که شما برای اجرای نرم‌افزارها و سرویس‌های خود به آن نیاز دارید. بهتر است پیش از آنکه اقدام به خرید هر یک از این خدمات کنید ابتدا اهداف خود را مشخص کنید تا بتوانید به صورت سریع‌تر امکان نصب و اجرای نرم‌افزارهای خود را داشته باشید.

ابر ویراک تلاش کرده تا پراستفاده‌ترین توزیع‌های لینوکسی پشتیبانی کننده از پکیج‌های Deb و Rpm را برای شما فراهم کند تا بتوانید تمام آنچه نیاز دارید را در اختیار داشته باشید.

خدمات سرور ابری ارائه شده در پنل کاربری این وب‌سایت، شامل موارد زیر هستند:

  1. سرور ابری لینوکس (شامل توزیع‌های Ubuntu، Rocky Linux و CentOS)
  2. سرور ابری ویندوز
  3. هاست ابری وردپرس

خدمات «زیرساخت مبتنی بر کد» (Infrastructure as code) ابر ویراک

یکی از امکاناتی که وب‌سایت ابر ویراک در زمان راه‌اندازی هر یک از این سرورها به شما ارائه می‌دهد شامل «فرایند زیرساخت مبتنی بر کد» (Infrastructure as code) است. شما با استفاده از این خدمات می‌توانید با سرعت بیشتری به اهداف خود برسید و پیش از راه‌اندازی اولیه اقدام به اجرای تنظیمات و نصب نرم‌افزارها یا پکیج‌های مورد نظر خود کنید تا در زمان و هزینه‌‌ای که بابت میزبانی این سرورها می‌دهید کاهش پیدا کند.

در صورتی که تنظیماتی خاص را مد نظر دارید و می‌خواهید این تنظیمات را به صورت سریع و در حین نصب و پیش از راه‌اندازی، روی سیستم‌عامل اجرا کنید، می‌توانید مجموعه دستور‌های خود را در پنل ویراک کلود اضافه کنید. از آنجایی که هزینه و قیمت سرورهای ابری ارائه شده به صورت ساعتی و روزانه محاسبه می‌شوند، این خدمات به شما امکان صرفه‌جویی در هزینه‌ را فراهم می‌کند و از طرف دیگر باعث می‌شود تا در زمان نیز صرفه‌جویی کنید و در لحظه به سیستم‌عامل آماده‌ی خود دسترسی داشته باشید.

تغییر سیستم‌عامل و پیکربندی سرور ابری به صورت رایگان

یکی از خدماتی که می‌توانید به صورت رایگان آن را از پنل ویراک کلود استفاده کنید، تغییر سیستم‌عامل و پیکربندی به صورت رایگان است. اگر در زمان ساخت سرور ابری سیستم‌عامل و کانفیگ نامناسبی را برای کار خود انتخاب کرده‌اید، می‌توانید سیستم‌عامل و کانفیگ آن را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که استفاده از این خدمات باعث می‌شود تا سیستم‌عامل قبلی سرور به طور کامل پاک شود که در نتیجه‌ی آن تمامی تنظیمات و داده‌های شما نیز حذف خواهد شد. پس از اگر تصمیم به استفاده از این خدمات گرفته‌اید، حتماً از داده‌های مهم‌ خود در سرور بک‌آپ تهیه کنید.

گفتنی است که فرایند تغییر کانفیگ سرور به صورت رایگان انجام می‌شود، اما پس از انجام این فرایند، هزینه سرور مورد نظر شما بر پایه کانفیگ انتخابی جدید محاسبه خواهد شد.

مراحل ساخت سرور ابری در پنل ابر ویراک

فرایند ساخت سرور در وب‌سایت ویراک کلود بسیار آسان است و کافی است چند قدم ساده را بردارید:

  1. در گام اول کافی است وارد پنل کاربری ابر ویراک شده و نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید، در صورتی که برای اولین بار اقدام به استفاده از این وب‌سایت می‌کنید، می‌توانید آموزش ثبت نام در ابر ویراک را مطالعه کنید
    ورود به پنل کاربری ابر ویراک
  2. از اینکه حساب کاربری‌تان به مقدار کافی شارژ هست، اطمینان حاصل کنید
  3. از سمت راست پنل کاربری، گزینه‌ی «ابرک ها» را پیدا کنید
    پنل مدیریت ابر ویراک
  4. پس از باز شدن منوی مورد نظر، گزینه «ایجاد ابرک» را انتخاب کنید
  5. در بخش ایجاد ابرک، برای سرور ابری در حال ساخت خود یک نام انتخاب کنید
  6. در ادامه می‌توانید سیستم‌عامل مورد نظر خود را انتخاب کنید (در روند انتخاب سیستم‌عامل دقت کنید! چرا که در صورت تصمیم به تغییر سیستم‌عامل، اطلاعات پیشین موجود در ابرک شما حذف خواهد شد؛ هرچند که فرایند تغییر سیستم‌عامل رایگان است)
    ساخت سرور ابری در ابر ویراک
  7. پس از انتخاب سیستم‌عامل، کانفیگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. (کانفیگ شامل تعداد هسته پردازنده، حافظه RAM و ذخیره‌سازی می‌شود)
  8. اگر تمایل به استفاده از خدمات «زیرساخت مبتنی بر کد» (Infrastructure as code) دارید، می‌توانید تیک «اجرای اسکریپت اولیه» را فشار داده و مجموعه دستورهای مورد نظر خود را در این بخش وارد کنید
  9. در صورتی که می‌خواهید از کلید‌های احراز هویت SSH استفاده کنید، می‌توانید آن را ابتدا در دستگاه مقصد بسازید و کلید آن را در بخش «کلید احراز هویت SSH» وارد کنید تا با استفاده از دستگاه مورد نظرتان بتوانید به صورت سریع و بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور به سرور خود دسترسی پیدا کنید
  10. پس از انجام مراحل فوق، ستون سمت چپ پنل مدیریت را بررسی کنید و از مشخصات سرور ابری در حال ساخت خود اطمینان حاصل کنید
  11. پس از انجام بررسی‌های لازم و اطمینان حاصل کردن از روند ساخت سرور ابری کافی است دکمه «ثبت سفارش» را انتخاب کنید
    انتخاب کانفیگ و اسکریپت اولیه در ویراک کلود
  12. در این مرحله، ابرک مورد نظر شما آماده‌ی ساخت می‌شود و پس از چند دقیقه، آماده‌ی استفاده خواهد شد
  13. پس از ساخت سرور، شما می‌توانید گزینه روشن کردن سرور ابری را انتخاب کرده و آن را آماده‌ی کار کنید
  14. سرور ابری مورد نظر شما آماده است و می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی که برای شما در نظر گرفته شده به آن دسترسی پیدا کنید. این روش‌ها شامل امکان دسترسی به صورت ریموت (برای ویندوز) امکان دسترسی به صورت SSH (برای لینوکس) و امکان دسترسی ریموت و SSH مبتنی بر وب از طریق پنل کاربری ویراک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *