واحد فروش: 91555530-021 | واحد پشتیبانی: 91555520-021

واحد فروش: 91555530-021

چگونه هاست پرسرعت را برای وردپرس بهینه کنیم؟

ابر ویراک - آموزش - چگونه هاست پرسرعت را برای وردپرس بهینه کنیم؟

کیفیت و سرعت سرویس‌های میزبانی و هاست از عوامل کلیدی موفقیت هر سایت هستند. عوامل مختلفی در عملکرد یک سرویس هاست تاثیرگذار است که برای کاربر نهایی، سرعت بالا اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. این مسئله در مورد هر سایتی صادق است و سایت‌های مبتنی بر وردپرس از این قاعده مستثنی نیستند. انتخاب هاست پرسرعت وردپرس در کنار بالابردن عملکرد سایت شما، می‌تواند باعث رضایت بیشتر کاربران، بالابردن رتبه سئو و البته جذب مشتریان بیشتر و رشد کسب و کار شما شود.

در این مقاله از بلاگ ابر ویراک قصد داریم در مورد تاثیر سرعت هاست بر عملکرد و سئو سایت وردپرس، طرز بهینه کردن یک هاست ابری پرسرعت و نکته‌هایی برای انتخاب بهترین سرویس میزبانی وردپرس صحبت کنیم. اگر می‌خواهید بدانید که هاست پرسرعت وردپرس چگونه می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

عوامل کلیدی تاثیر گذار بر سرعت هاست وردپرس

وقتی صحبت از هاست پرسرعت ورد پرس می‌شود، عوامل مختلفی به میان می‌آیند. اولین عامل، سخت افزار سرویس میزبانی است که انتخاب می‌کنید. برای بهره‌مندی از یک هاست پرسرعت وردپرس باید سروری با قطعات سخت‌افزاری مناسب و قدرتمند و البته یک فروشنده قابل اعتماد انتخاب کنید. به عنوان مثال لازم است یک هاست پرسرعت وردپرس مقدار زیادی رم داشته و از پردازنده‌ای قدرتمند بهره‌مند باشد. در کنار حافظه رم بالا و پردازنده‌ی قدرتمند، به‌کارگیری حافظه‌های ذخیره‌سازی پرسرعت SSD و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مثل LiteSpeed (به عنوان یک وب سرور سبک است که عملکرد بالا و مدیریت منابع را امکان پذیر می‌کند) می‌تواند سرعت بالای سرویس میزبانی وردپرس شما را تضمین کند.

در کنار این عوامل، یک هاست پرسرعت وردپرس برای دستیابی به عملکرد بهتر، باید از شبکه‌های توزیع محتوا (CDN) استفاده کند تا زمان بارگذاری وب سایت و پیمایش در آن بهینه شود. استفاده از شبکه‌های توزیع محتوا، با ذخیره‌ی نسخه‌هایی از وب سایت شما در سرورهای ابری و محل‌های پراکنده‌ی جغرافیایی، امکان بالا بردن سرعت سایت را فراهم می‌کند.

در پایان، برای تضمین سرعت بالای هاست وردپرس، ارائه خدمات جانبی مثل کش کردن اشیا، کوچک سازی کدهای HTML، CSS و جاوا اسکریپت و البته تعادل بار لازم است. اگر قصد انتخاب یک هاست پرسرعت برای سایت وردپرسی خود دارید، در نظر گرفتن تمام این موارد می‌تواند به انتخاب بهتر شما کمک کند. در ادامه به بررسی تاثیر سرعت هاست روی عملکرد سایت وردپرس می‌پردازیم.

هاست پرسرعت برای وردپرس

تاثیر سرعت هاست روی عملکرد سایت وردپرس

یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر عملکرد سایت وردپرس، سرعت هاست مورد استفاده است. در واقع تاثیر سرعت هاست روی عملکرد سایت وردپرس، بیش از چیزی است که فکر می‌کنید. انتخاب یک سرویس میزبانی کم هزینه و عادی شاید در نگاه اول مشکلی برای عملکرد سایت شما به‌وجود نیاورد، اما زمانی که ترافیک سایت بالا می‌رود و میزان کاربران بیشتر می‌شود، مشکلات یک هاست ارزان قیمت به چشم می‌آید. در واقع یک هاست پرسرعت وردپرس، حفظ سرعت بالای سایت شما را، حتی در زمان‌های شلوغ، تضمین می‌کند.

یکی دیگر از تاثیرات سرعت هاست روی عملکرد سایت وردپرس، کند شدن فرایندهای سایت و نتیجتا افت کسب و کار است. این سناریو را در نظر بگیرید، اگر سایت ورد پرسی شما به خاطر سرعت پایین سرویس میزبانی دچار کندی و از دست رفتن کاربرها شود، کسب و کارتان به خطر خواهد افتاد. علاوه بر تاثیر سرعت کم سرویس میزبانی بر عملکرد فنی سایت، این مسئله می‌تواند باعث کاهش رتبه شما در گوگل شود. زمانی که یک سایت با مشکلات فنی مثل طولانی شدن زمان بارگذاری صفحه مواجه شود، باعث تاثیر منفی بر رتبه در جستجوی گوگل خواهد شد. در مورد تاثیر سرعت هاست بر سئو سایت وردپرس، در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

سرعت هاست چه تاثیری در سئوی سایت وردپرس دارد؟

یکی از عوامل تاثیرگذار بر رتبه سایت وردپرسی شما در گوگل یا همان وضعیت SEO، سرعت بارگذاری سایت است. اگر برای شما سوال است که سرعت هاست چه تاثیری در سئوی سایت وردپرس دارد، باید بگوییم که سرعت سرویس میزبانی انتخاب شده، ارتباط مستقیم با زمان بارگذاری سایت شما و مشخصا در سئو سایت شما تاثیرگذار است.

شاید این مسئله مطرح شود که سرعت بالای سرویس میزبانی الزاما سرعت بالا و عملکرد خوب سایت وردپرسی را تضمین نمی‌کند. قطعا سرعت و عملکرد وب سایت شما به عوامل مختلفی وابستگی دارد که محدود به سرعت سرویس میزبانی نیست. این عوامل عبارتند از طراحی، برنامه نویسی و البته سرویس میزبانی سایت. در واقع اگر شما در سمت خود سایت را از نظر طراحی، برنامه نویسی و ساختار بهینه کرده باشید، این سرعت هاست شما است که می‌تواند مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در وضعیت SEO وب سایت شما باشد.

بهترین هاست پرسرعت وردپرس کدام است؟

برای انتخاب بهترین هاست پرسرعت وردپرس باید به جزئیات فنی و امکاناتی که در هنگام فروش توسط فروشنده بیان می‌شود، توجه داشته باشید. در کنار اعداد و ارقام فنی که نشان دهنده‌ی توان پردازشی، میزان حافظه‌ی رم و دیگر پارامترهای سخت‌افزاری در سرویس میزبانی هستند، ارائه امکانات جانبی مثل نصب آسان سیستم مدیریت محتوای وردپرس، لایت اسپید و دیگر فناوری‌ها لازم است.

بهترین هاست پرسرعت وردپرس را می‌توان با در نظر گفتن عوامل فنی و تکنولوژی انتخاب کرد اما دخیل کردن عوامل دیگر، می‌تواند ریسک انتخاب و استفاده از بهترین سرویس میزبانی پرسرعت وردپرس را کاهش دهد. یکی از عوامل که هنگام انتخاب هاست پرسرعت وردپرس باید به آن توجه کنید، نظرات دیگر کاربران در مورد سرویسی است که خریداری می‌کنید. جستجو و اعتماد به تجربه کاربران دیگر، البته با در نظر گرفتن مشخصات فنی، می‌تواند به شما در انتخاب بهترین هاست پرسرعت وردپرس کمک کند.

خرید هاست پرسرعت وردپرس ابر ویراک

ابر ویراک به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائه خدمات سرور ابری و هاست پرسرعت وردپرس، محصولات مختلفی در زمینه سرویس‌های میزبانی پرسرعت وردپرس ارائه می‌کند. با انتخاب یکی از محصولات میزبانی پرسرعت وردپرس ابر ویراک، علاوه بر بهره‌مندی از مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند، می‌توانید از امکانات جانبی برای بالاتر بردن سرعت و متعاقبا عملکرد وب سایت وردپرسی خود بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

در این مقاله از بلاگ ابر ویراک در مورد هاست پرسرعت وردپرس و تاثیر آن بر عملکرد یک سایت وردپرسی صحبت کردیم. گفتیم که سرعت هاست یکی از عوامل مهم در سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شماست و سرعت بالای سایت منجر به بهبود عملکرد آن می‌شود. بهبود سرعت و عملکرد سایت وردپس هم به رتبه‌ی سئو وب سایت و در نتیجه بهبود تجربه‌ی کاربران شما مرتبط است. در نتیجه انتخاب و بهره‌مندی از یک سرویس هاست پرسرعت وردپرس می‌تواند سایت شما را بالا برده و باعث بهبود کسب و کار شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *