واحد فروش: 91555530-021 | واحد پشتیبانی: 91555520-021

واحد فروش: 91555530-021

آموزش صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی ارزان

ابر ویراک - آموزش - آموزش صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی ارزان

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی ارزان

کسب  و کارهای اینترنتی که محصول یا خدمات می‌فروشند، احتیاج به راه‌هایی برای معرفی و ارائه خدمات یا محصولات خود دارند. یکی از بهترین نوع فعالیت برای یک کسب و کار اینترنتی، راه‌اندازی یک وب سایت است. سایت‌های فروشگاهی نسبت به باقی راه‌های فعالیت‌ در حوزه تجارت الکترونیک، مزایایی دارند که غیرقابل چشم پوشی هستند.

در این مقاله از بلاگ ابر ویراک قصد داریم آموزش صفر تا صد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با هزینه کم را برای تمام صاحبان کسب و کار و افراد علاقه مند ارائه دهیم. اگر می‌خواهید برای کسب و کار خود یک سایت فروش اینترنتی عالی با هزینه کم راه‌اندازی کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. در ادامه به مهم‌ترین مراحلی که باید برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی طی شوند می‌پردازیم.

انتخاب نام، خرید دامنه و سرویس میزبانی

اولین قدم در راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی انتخاب نام آن است. اگر کسب و کارتان پیش از این هم فعال بوده و یک نام دارد، این مرحله قابل حذف است. البته ممکن است پیش از این سایت‌هایی هم نام با کسب و کار شما ثبت شده باشند که در این صورت باید به فکر نام دیگر یا ترکیبی از یک کلمه با نام برند خودتان باشید.

پس از انتخاب اسم، باید برای خرید دامنه اقدام کنید. اگر شانس بیاورید و دامنه منطبق با اسم انتخابی شما توسط فرد دیگری ثبت نشده باشد، می‌توانید دامنه یا همان آدرس فروشگاه اینترنتی خود را منطبق با اسم فروشگاه ثبت کنید. فرض کنید اسم فروشگاه اینترنتی شما گل یاس است. برای انتخاب دامنه می‌توانید goleyas را با پسوند‌های .ir، .com و یا .shop ثبت کنید. اگر این نام‌ها قبلا ثبت شده بودند، می‌توانید کلمه shop را به اسم اضافه کنید. البته با این کار بهتر از خیر پسوند .shop بگذرید.

با طی کردن این دو مرحله به بحث خرید سرویس میزبانی برای فروشگاه اینترنتی می‌رسیم. در این بخش، باید به یکی از ارائه دهندگان سرویس میزبانی یا هاست مراجعه کنید و برای فروشگاه اینترنتی خود یک سرویس هاست تهیه کنید. این سرویس سایت شما را میزبانی کرده و آن را همیشه در دسترس کاربران و مشتریان شما نگاه دارد. این بخش شاید مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی از منظر فنی باشد. با انتخاب یک سرویس میزبانی درست، خیالتان از بابت در دسترس بودن و پشتیبانی خوب آسوده خواهد بود. علاوه بر این عملکرد درست و دقیق سرویس میزبانی، متضمن عملکرد درست و سرعت خوب سایت فروشگاهی شما خواهد بود که در نتیجه به رتبه بهتر و جذب ورودی بیشتر کمک خواهد کرد.

مراحل قانونی و مجوزهای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی

گرچه هنوز قوانین زیادی در زمینه کسب و کارهای الکترونیکی وجود ندارد اما برای جلوگیری از دردسرهای بعدی بهتر است هنگام راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، موارد فعلی را رعایت کنید. در اولین اقدام، برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک یا همان enamad اقدام و سایت را در سیستم ساماندهی ثبت کنید. برای صنفی که در آن فعالیت می‌کنید و قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید، مجوز قانونی کسب و کار الکترونیکی دریافت کنید. پس از طی این مراحل می‌توانید درگاه پرداخت مطمئن (بانکی و غیربانکی) را به سایت فروشگاهی خود اضافه کنید. پس از این مراحل باید به سراغ تهیه و تامین محتوای سایت فروشگاه بروید.

محتوا، قرار دادن محصول و تبلیغات در فروشگاه اینترنتی

اگر با موفقیت مراحل قبلی را گذرانده باشید، نوبت به تامین محتوای سایت فروشگاهی است. استفاده از محتوای درست و با کیفیت می‌تواند باعث افزایش اعتبار سایت فروشگاهی شما و جلب اعتماد خریداران باشد. با ساختن محتوای کارآمد و مناسب در کنار قرار دادن محصول در فروشگاه اینترنتی می‌توانید روی موفقیت آن حساب کنید.

در کنار محتوای خوب، استفاده از تبلیغات دیجیتال هم می‌تواند از دو جهت مفید باشد. اولین فایده تبلیغات دیجیتال، معرفی سایت فروشگاهی شما به مخاطبان و شناساندن آن به جامعه هدف است. دومین اثر تبلیغات دیجیتال (در نوع رپورتاژ و آگهی‌های لینک دار) افزایش اعتبار سایت فروشگاهی شما به خاطر بک لینک است. با در نظر گرفتن همه مواردی که گفته شد، سایت فروشگاهی شما می‌تواند ورودی داشته باشد و طبیعتا بخشی از این ورودی منجر به خرید یا ارتباط با کسب و کار شما خواهد شد.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و قرار دادن محصول، محتوا و تبلیغات در فروشگاه اینترنتی احتیاج به یک پلتفرم کسب و کار الکترونیکی دارید. اولین و ساده‌ترین راه برای دسترسی به این پلتفرم تجارت الکترونیکی، استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا یا فروشگاه ساز است. به همین منظور قصد داریم در مورد بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا و فروشگاه ساز اینترنتی موجود صحبت کنیم و نمونه برتر را معرفی کنیم.

قراردادن محتوا در فروشگاه اینترنتی

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

همانطور که پیش از این گفتیم، یکی از عوامل کلیدی در موفقیت سایت فروشگاه اینترنتی شما، جدا از محصولات و سیستم کسب و کار، محتوای سایت است. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و قرار دادن و مدیریت محتوا در آن لازم است از یک سیستم مدیریت محتوا یا فروشگاه ساز استفاده کنید. راهکارهای زیادی برای این کار وجود دارند که می‌خواهیم به ۳ تا از محبوب‌ترین‌ها بپردازیم.

  • ووکامرس: ووکامرس یک پلتفرم کسب و کار دیجیتال است که بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب می‌شود. در واقع برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با ووکامرس شما باید وردپرس را نصب و پس از آن ووکامرس را به صورت یک افزونه به آن اضافه کنید. با این کار شما یک فروشگاه اینترنتی دارید که با پیکربندی ساده و در کوتاه‌ترین زمان آماده قرار دادن محصول و شروع کسب و کار است.
  • مجنتو: مجنتو به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی است که به صورت مستقل عمل می‌کند. برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با مجنتو، کافیست آن را روی هاست خود نصب کنید. پس از آن با پیکربندی و تنظیمات دلخواه می‌توانید سایت فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید.
  • پرستا شاپ: یکی دیگر از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مطرح در بازار، پرستا شاپ است. این فروشگاه ساز متن باز که بر اساس زبان PHP نوشته شده، امکان راه اندازی و مدیریت محتوای یک فروشگاه اینترنتی را به شما می‌دهد.

در کنار ۳ پلتفرم محبوبی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی معرفی کردیم، می‌توان از پلتفرم‌های اختصاصی هم استفاده کرد. البته این پلتفرم‌ها قیمت بالاتری دارند و به صورت سفارشی برای فروشگاه اینترنتی هدف طراحی می‌شوند. استفاده از این پلتفرم‌ها مزایایی مثل امینت بیشتر، شخصی سازی بیشتر و… دارد. معایب استفاده از پلتفرم‌های اختصاصی هم عدم وجود پشتیبانی جهانی و طیف وسیع افزونه‌هایی است که برای ۳ مورد بالا وجود دارد.

خرید دامنه و هاست ارزان برای فروشگاه اینترنتی

تا اینجا تمام مراحل کلیدی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی ارزان را گفتیم. یکی از مواردی که نیاز به تاکید بیشتر دارد، خرید دامنه و انتخاب هاست ارزان برای فروشگاه اینترنتی است. برای انتخاب دامنه می‌توانید به سایت‌های مخصوص همین کار مراجعه کنید که بعضا قیمت‌های متفاوتی برای یک پسوند یا دامنه خاص ارائه می‌دهند.

خرید هاست ارزان برای فروشگاه اینترنتی هم مزیت‌هایی دارد و هم معایبی. مزیت‌های خرید هاست ارزان برای فروشگاه اینترنتی شامل ریسک پایین هزینه و امکان آزمون و خطای راحت‌تر است. در واقع برای شروع کار، نیازی نیست به سراغ سرویس‌های میزبانی گران قیمت بروید. بهتر است کار را با خرید هاست ارزان برای فروشگاه اینترنتی خود آغاز کنید و در صورت نیاز آن را ارتقا دهید.

ابر ویراک با سرویس‌های منعطف سرور ابری، امکان ارائه سرورهای مخصوص فروشگاه اینترنتی را با طیف گسترده‌ای از امکانات دارد. قیمت هاست در ابر ویراک به خاطر گستردگی گزینه‌های قابل انتخاب بسیار مقرون به‌صرفه است و بسته به نیاز کاربر و ارتقا مورد نیاز می‌تواند تغییر کند. بنابراین اگر قصد خرید هاست ارزان برای فروشگاه اینترنتی خود را دارید، می‌توانید روی خدمات قابل ارائه توسط ابر ویراک حساب کنید.

یکی از مزایای خرید سرویس میزبانی از ابر ویراک امکانات اختصاصی آن است. در ابر ویراک می‌توانید هاست وردپرس برای نصب ووکامرس خریداری کنید تا از یک سرویس میزبانی با امتیازات و تسهیلات ویژه وردپرس استفاده کنید. اگر مایل به استفاده از ووکامرس نیستید، به آسانی می‌توانید از هاست مجنتو استفاده کنید تا یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای را راه‌اندازی کنید. در پایان اگر مجنتو هم سیستم مورد علاقه شما نیست، هاست پرستا شاپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید با این پلتفرم قدرتمند، یک فروشگاه اینترنتی عالی داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله از ابر ویراک در مورد مراحل کلیدی راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی صحبت کردیم. پس از آن نگاهی به مراحلی که باید پیش ببرید و البته مهم‌ترین بخش یک فروشگاه اینترنتی یعنی سیستم مدیریت محتوای آن داشتیم. بهترین و محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا را معرفی  کردیم و در نهایت بهترین راه را برای خرید هاست ارزان فروشگاه اینترنتی در اختیار شما قرار دادیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود و در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *