واحد فروش: 91555530-021 | واحد پشتیبانی: 91555520-021

واحد فروش: 91555530-021

مزایای استفاده از سرور ابری ترافیک نامحدود چیست؟

ابر ویراک - مقالات - مزایای استفاده از سرور ابری ترافیک نامحدود چیست؟

استفاده از سرور مجازی همواره یکی از نیاز‌های مهم وب‌مسترها و کاربران حرفه‌ای اینترنت بوده که چالش‌های متعددی نظیر صرف هزینه‌های قابل توجه، افت کیفیت و مواردی از این دست را همراه خود داشته است؛ اما دسترسی به سرور ابری ترافیک نامحدود باعث شده تا افراد به شکلی سریع‌تر امکان دسترسی به خدمات و امکانات مورد نظر خود را داشته باشند. با این مطلب از ابر ویراک همراه باشید تا در مورد ترافیک نامحدود در سرورهای مجازی ابری و امکاناتی که این سرورها می‌توانند در اختیارتان قرار دهند اطلاعات کافی را به دست آورید.

سرور ابری مجازی در حقیقت سرورهایی مجازی هستند که روی زیرساخت‌های ابری قرار گرفته‌اند. به عبارت دیگر این سرورها مجموعه‌ای از کامپیوترهای مجازی هستند که بر بستر زیرساخت‌های ابری امکان اجرای یک سیستم عامل و در عین حال نرم افزارهای مورد نظرتان را فراهم می‌کنند.

امروزه افراد ممکن است از سرور ابری برای انجام کارهای مختلف با اهداف گوناگون استفاده کنند که میزبانی برنامه‌ها، خدمات و وب‌سایت‌ها از جمله همین موارد به حساب می‌آید. در این میان بسیاری از کاربران برای دسترسی سریع‌تر به سرورها و مواجهه با محدودیت کمتر، گزینه‌ی استفاده از سرورهای مجازی ابری همراه با ترافیک نامحدود را انتخاب می‌کنند. اما سوال اصلی این است که سرور مجازی ابری با ترافیک نامحدود، دقیقا چیست و برای چه کارهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا با مفهوم پهنای باند آشنا شوید.

پهنای باند شبکه چیست و چرا در خرید سرور ابری مجازی مهم است؟

به طور کلی در دنیای شبکه، پهنای باند یا همان Bandwidth به معنای حداکثر نرخ انتقال داده در یک مسیر مشخص است. به عبارت دیگر پهنای باند به معنای حداکثر میزان سیگنالی است که در یک ارتباط مبتنی بر سیم یا ارتباط بی‌سیم میان دستگاه‌ها قابل انتقال است.

در بحث شبکه‌ و اینترنت، هر داده‌ی ارسالی یا دریافتی ممکن است مسیری ویژه‌ را برای رسیدن از مبدا به مقصد طی کند که به ظرفیت این مسیرها، پهنای باند گفته می‌شود. با توجه به این توضیح، می‌توان گفت که پهنای باند عامل اصلی افزایش یا کاهش سرعت اینترنت است و این فاکتور بر روی داشتن سرعت مناسب اینترنت با قابلیت انتقال داده به صورت سریع موثر است. واحد اندازه‌گیری پهنای باند به صورت پیش‌فرض بیت برثانیه bps بوده و براساس آن واحد‌های بزرگ‌تر مثل کیلوبیت برثانیه (Kbps)، مگابیت بر ثانیه (Mbps) و گیگابیت برثانیه (Gbps) نیز بسته به افزایش سرعت و پهنای باند شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پهنای باند شبکه سرور ابری

از آنجایی که اغلب کاربران سرورهای مجازی ابری نیازی ویژه به سرعت اینترنت بالا برای سرور مورد نیاز خود دارند، بحث پنهای باند برای آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. سرورهای مجازی ابری که دارای پهنای باند و ترافیک نامحدود هستند، می‌توانند ترافیک اینترنت را با نهایت سرعت و بدون محدودیت حجم در اختیار قرار دهند تا از آن طریق با محدودیت‌هایی کمتر برای انجام وظایف و تسک‌های مختلف مواجه بود.

مزایای استفاده از سرور مجازی ابری با ترافیک نامحدود چیست؟

استفاده از سرور مجازی ابری با ترافیک نامحدود به شما کمک می‌کند تا شما امکان دسترسی به سرعت بالا، همراه با آپ تایم بالا را برای اجرای وظایف مختلف و متعدد به صورت همزمان داشته باشید. دسترسی به امکانات این سرورها باعث می‌شود تا شما دیگر ممشکلات مربوط به محدودیت‌های اینترنت مواجه نباشید و بتوانید با سرعت بالا و بدون محدودیت‌های موجود که در اینترنت‌های خانگی در نظر گرفته شده، وظایف مختلف را انجام دهید.

به طور معمول سرویس‌های اینترنت شخصی و خانگی ارائه می‌شود، با محدودیت‌های زیادی در زمینه‌ی ترافیک و پهنای باند همراه هستند. همین موضوع باعث ایجاد بسیاری از چالش‌ها، از جمله کاهش سرعت و ترافیک اینترنت کاربران و مصرف‌کنندگان می‌شوند. با توجه به همین موضوع به کاربران توصیه می‌شود تا از سرورهای ابری دارای ترافیک نامحدود استفاده کنند.

شما همچنین می‌توانید به لطف ترافیک نامحدود در سرور ابری وظایفی نظیر دانلود با حجم‌های زیاد، امکان استفاده از پهنای باند اختصاصی و ترافیک ۱ به ۱ و متقارن را نیز در اختیار داشته باشید و در صورت اتصال این سرورها به سرورهای دیگر، بدون ایجاد محدود در سرعت، از امکانات این سرورها استفاده کنید تا محدودیت کمتری از لحاظ سرعت و کیفیت را در اختیار داشته باشید.

از دیگر کاربردهای مهم استفاده از سرور ابری با ترافیک نامحدود می‌توان به امکان ارائه خدمات به تعداد زیادی از کاربران اشاره کرد. با استفاده از یک سرور ابری با بستر سخت‌افزاری مناسب و کارآمد، می‌تواند خدمات مختلفی را در اختیار یک یا چند کاربر به صورت همزمان ارائه کرد و دیگر نگران محدودیت‌های مربوط به اتمام ترافیک و چالش‌های مربوط به آن نبود.

تا پیش از این بسیاری از وب‌مستر‌ها، کاربران حرفه‌ای و افرادی که به میزبانی برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها بر بستر VPS نیاز داشتند، باید هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شدند؛ اما حالا استفاده از سرور مجازی ترافیک نامحدود باعث می‌شود تا به سادگی در هزینه‌های این دست از افراد صرفه‌جویی شود و بدون نیاز به محاسبه‌ی مداوم پهنای باند و ترافیک، اهداف و امکانات مورد نظر قابل دسترس باشد.

کاربرد سرور ابری ترافیک نامحدود

به عبارت دیگر این نوع از سرور ابری مجازی به شما اجازه می‌دهد تا بدون در نظر گرفتند محدودیت‌های مختلف در تعداد کاربران، بازدیدکنندگان و حجم داده‌ها امکان میزبانی و اجرای اپلیکیشن‌ها، برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مورد نظر خودتان را با صرف کمترین هزینه‌ی ممکن داشته باشید و در عین حال به ترافیک و حجم بالا دسترسی داشته باشید.

البته باید در نظر داشت که خدمات ارائه شده در ابر ویراک دارای آستانه‌ی ترافیک منصفانه بوده و صرفا تا ۱۰۰ گیگابایت ترافیک اولیه را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد؛ البته پس از پایان یافتن این حجم ترافیک، می‌توانید آن را تمدید و شارژ کنید.

از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از سرور ابری با ترافیک نامحدود می‌توان به این موارد اشاره کرد:

✅ دانلود و آپلود بدون محدودیت

✅ پهنای باند اختصاصی پشت سرور

✅ دسترسی به ترافیک ۱ به ۱ یا متقارن برای اتصال به سرورهای دیگر

✅ ارائه‌ی خدمات به چندین کاربر به صورت همزمان

✅ کاهش هزینه در انجام تسک‌های نیازمند به انتقال ترافیک بسیار زیاد

چگونه می‌توان از سرور ابری با ترافیک نامحدود استفاده کرد؟

برای استفاده از سرور ابری با ترافیک نامحدود کافی است ابتدا سیستم عامل مورد نیاز خود را بسته به نرم افزار یا خدماتی که تمایل به اجرا و استفاده از آن دارید انتخاب کرده و با توجه به آن سرویس مناسب کار خود را از ابر ویراک خریداری کنید. سرورهای ابری ارائه ‌شده در ویراک کلود مبتنی بر سیستم عامل معمول و قابل استفاده برای تمامی اهداف مختلف است که شامل این موارد هستند:

✅ اوبونتو

✅ میکروتیک

✅ CentOS

✅  RockyLinux

✅  سرور ابری مبتنی بر ویندوز

شما همچنین می‌توانید میزان منابع سخت‌افزاری مربوط به سرور خود را نیز شخصی‌سازی کرده و بر اساس تعداد هسته‌‌های پردازنده، حافظه‌ی رم و ذخیره‌سازی، سرور مورد نیاز خود را برای اجرای تسک‌ها و اهداف مختلف در دسترس داشته باشید. در نتیجه‌ی این موضوع فرقی ندارد که هدف شما برای خرید سرور ابری مجازی چه باشد، بلکه با استفاده از این سرورهای ابری به سادگی می‌توانید هر یک از نرم‌افزارها و خدمات مورد نظر خود را در اختیار داشته باشید و در سریع‌ترین زمان ممکن از ابزارها، تسک‌ها و امکانات مورد نظر خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *