واحد فروش: 91555530-021 | واحد پشتیبانی: 91555520-021

واحد فروش: 91555530-021

سرور گیمینگ چیست؟ آموزش نصب و راه اندازی سرور گیم

ابر ویراک - مقالات - سرور گیمینگ چیست؟ آموزش نصب و راه اندازی سرور گیم

دنیای بازی‌های رایانه‌ای هر روز در حال ارتقاء و پیشرفت است. بازی‌های رایانه‌ای جدید هم برای عملکرد به پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند احتیاج دارند. سرور گیم می‌تواند این قابلیت را برای افراد فراهم کند که به صورت گروهی در بازی‌های کامپیوتری شرکت کنند. در واقع، شما می‌توانید به صورت تیمی، بازی‌های دلخواه‌تان را با استفاده از گیم سرور‌ها انجام دهید. وقتی که کاربر از گیم سرور استفاده می‌کنند، اطلاعات دستگاه به سرور گیم ارسال شده و مورد پردازش قرار می‌گیرند. پس از اینکه اطلاعات پردازش شدند، دوباره به کامپیوتر کاربر ارجاع داده می‌شوند.

گیم سرورها به کارت گرافیک احتیاج ندارند، ولی باید حافظه و پردازنده قوی داشته باشند. شما می‌توانید با استفاده از گیم سرور‌هایی با پردازنده‌های قوی و حافظه‌های بالا، بازی‌های کامپیوتری را با بالاترین سرعت انجام دهید. تمام بازیکان باید به اینترنت اتصال پیدا کنند. در واقع، شرط انجام بازی با استفاده از گیم سرور‌ها، دسترسی به اینترنت قدرتمند است. بنابراین، اگر قصد استفاده از سرور گیم را دارید، باید در انتخاب سرویس اینترنت دقت لازم را داشته باشید. آیا درباره انواع سرور، استفاده از گیم سرور ریموت و نحوه نصب آن روی سیستم‌های لینوکس و ویندوز اطلاعات لازم را دارید؟ در این پست از بلاگ ابر ویراک به این سؤالات شما درباره سرور گیم پاسخ خواهیم داد.

Remote Gaming Server یا گیم سرور ریموت چیست؟

افراد در هر سنی به خصوص دوران نوجوانی به انجام بازی‌های کامپیوتری علاقه زیادی دارند. اگر شما نیز به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارید، باید بدانید که برای تجربه بازی بهتر، به گیم سرور نیاز دارید. گیم سرور ریموت، روی سرور‌های اینترنتی قرار داده می‌شود. این گیم سرور، برای کاربران این قابلیت را ایجاد می‌کند تا با استفاده از اینترنت، بازی‌های رایانه‌ای را انجام دهند. این نوع گیم سرور دارای قابلیت‌ها و امکاناتی از قبیل مدیریت ترافیک، مدیریت بازی و محاسبه نتیجه‌ها است. اما این نوع گیم سرور چه مزایایی دارد؟ در این بخش، شما را با مزایای گیم سرور ریموت بیشتر آشنا می‌کنیم.

سرور گیم چیست و به درد چه کسانی می‌خورد؟

عملکرد بهینه سرور گیم

یکی از مزایای گیم سرور ریموت، عملکرد بهینه در بازی‌ها است. این نوع گیم سرور از نرم‌افزار و سخت‌افزار‌هایی استفاده می‌کند که قابلیت مدیریت ترافیک اینترنت را دارند. بنابراین، بازیکنان با استفاده از این سرور می‌توانند بهترین عملکرد را در زمینه انجام بازی‌های آنلاین داشته باشند.

مدیریت ترافیک بالا

گیم سرور ریموت، این قابلیت را دارد که برای چندین نفر، امکان شرکت در بازی را فراهم کند. شما می‌توانید با دوستان در یک محیط چندنفره، بازی‌های کامپیوتری مهیج را انجام دهید. در واقع، کاربران قادر هستند که با سایر افراد در سراسر دنیا نیز به صورت آنلاین بازی کنند. این قابلیت، ناشی از مدیریت ترافیک بالای گیم سرور ریموت است. اینکه تعداد زیادی بازیکن به یک سرور برای اجرای بازی متصل شده‌اند، تأثیری در عملکرد و سرعت آن‌ها نخواهد داشت.

امنیت و قابلیت سفارشی‌سازی

گیم سرور ریموت، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا روی تنظیمات بازی قابلیت کنترل داشته باشند. بنابراین، هر یک از کاربران می‌توانند تنظیمات بازی و پیکربندی سرور را شخصی‌سازی کنند.

قابلیت همگام‌سازی خودکار

یکی از مزایای گیم سرور ریموت، قابلیت همگام‌سازی به طور خودکار است. قابلیت همگام‌سازی خودکار، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا مراحل بازی را ذخیره کنند. شما می‌توانید با ذخیره مراحل بازی، دوباره از همان مرحله قبل، بازی موردنظرتان را اجرا کنید.

کاهش تأخیر در اجرای بازی

یکی از مزایای گیم سرور ریموت، کاهش میزان تأخیر در اجرای بازی است. سرور گیم ریموت، به دلیل پهنای باند بالا و قدرت پردازش زیاد، روند اجرای بازی را نیز سرعت می‌بخشد. در نتیجه، بازیکنان، بهترین بازی‌ها را روی این سرور تجربه می‌کنند.

انواع سرور‌های گیم و تفاوت‌های آن

سرورهای گیم به صورت کلی به چند دسته طبقه بندی می‌شوند. شما می توانید با در نظر گرفتن قابلیت های هر نوع سرور گیم، یکی از آنها را انتخاب کنید. در این بخش، با انواع سرورهای گیم بیشتر آشنا می‌شوید. این سرورها عبارتند از:

گیم سرور اختصاصی

بازی‌های چند نفره را می‌توانید به صورت جدا روی سرور خود نصب کنید. سرور‌های اختصاصی به سرور‌هایی گفته می‌شود که مختص یک گروه بازی هستند. افراد با استفاده از این سرور می‌توانند با کنترل سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و اِعمال تنظیمات، بازی‌های کامپیوتری را به صورت بهینه اجرا کنند.

گیم سرور مجازی

کاربران می‌توانند تعدادی از سرور‌های مجازی را روی سرور‌های اختصاصی استفاده کنند. یکی از مزایای سرور مجازی، مقرون به صرفه‌تر بودن از سایر گیم سرورها است. این گیم سرور بسیار ایمن است و با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید. گیمر‌ها در این نوع سرور می‌توانند باتوجه به احتیاجات خود، منابع ابری را کاهش یا افزایش دهند. به علاوه، کاربران این سرور گیم می‌توانند باتوجه به احتیاجات خود، اقدام به تهیه منابع سخت‌افزاری مانند پردازنده، حافظه و فضای ذخیره‌سازی کنند. کاربران با استفاده از سرور‌های مجازی می‌توانند عملکرد بهترین در انجام بازی‌های داشته باشند. در واقع، فاکتور‌هایی از قبیل پهنای باند مناسب و سرعت بالا می‌توانند به کاربران کمک کنند که تجربه خوبی از بازی آنلاین داشته باشند.

سرور اشتراکی

سرورهای اشتراکی، قابلیت و مزایای سرورهای مجازی و اختصاصی را ندارند. برای افرادی که قصد اجرای بازی های کوچک را دارند، این سرور گزینه مناسبی است. در صورت استفاده از سرور اشتراکی این امکان وجود دارد که بازی با سرعت کمتر یا با تاخیر اجرا شود.

آموزش پیکربندی سرور گیم در لینوکس و ویندوز

بازی‌های کامپیوتری را می‌توانید روی انواع سیستم‌های ویندوز و لینوکس انجام دهید. بعضی از شرکت‌ها، بازی‌ها را به گونه‌ای می‌سازند که با ویندوز دارای سازگاری بیشتری هستند. به هر حال، سرور گیم را می‌توان روی لینوکس و ویندوز، نصب و پیکربندی کرد. در ابتدا، به سرور گیم متناسب با بودجه و نیاز خود احتیاج دارید. گیم سرور ریموت، بهترین گزینه برای انجام بازی‌های آنلاین است. بعد از آماده کردن سرور، فایل‌های نصب را دانلود و استفاده کنید. طبق راهنمای نصب هر سرور، باید اقدام به راه‌اندازی آن کنید. روی فایل راهنمای نصب هر یک از سرور‌های گیم، مراحل نصب به صورت گام به گام آموزش داده شده است. بعد از طی کردن هر یک از مراحل نصب، باید تنظیمات فایروال یا همان دیوار آتش را انجام دهید. لازم به ذکر است که تنظیمات دیواره آتش را نباید به صورت کامل غیرفعال کنید؛ در این صورت احتمال حمله هکر‌ها به سرور بازی وجود دارد.

سخن پایانی

در این پست از بلاگ ابر ویراک در مورد سرور گیم و انواع آن صحبت کردیم. سرور گیم یکی از ابزارهای مورد استفاده گیمرهای حرفه‌ای است که می‌تواند برای بازی‌های آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما هم قصد استفاده از سرور گیم، سرور مناسب برای کسب و کار یا حتی راه‌اندازی آن را دارید، می‌توانید از خدمات سرور مجازی ویراک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *