واحد فروش: 91555530-021 | واحد پشتیبانی: 91555520-021

واحد فروش: 91555530-021

آموزش نصب مجنتو روی هاست لینوکس

ابر ویراک - آموزش - آموزش نصب مجنتو روی هاست لینوکس

این روزها راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارهای فعال در حوزه بازرگانی تبدیل به یک ضرورت شده است. برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی کارآمد به یک پلتفرم تجارت الکترونیک (eCommerce) نیاز است. پلتفرم تجارت الکترونیک یک نرم افزار پایه است که به شما امکان راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی را می‌دهد.

انتخاب یک پلتفرم تجارت الکترونیک اولین قدم برای شروع یک کسب و کار آنلاین است. پلتفرم های تجارت الکترونیک زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما اگر می‌خواهید از یک پلتفرم تجارت الکترونیک انعطاف پذیر که کنترل ظاهر و عملکرد فروشگاه آنلاین را ارائه می‌دهد استفاده کنید، Magento انتخاب درستی است.

در این مقاله از بلاگ ابر ویراک، به سراغ آموزش نصب مجنتو روی هاست لینوکس رفته‌ایم. ابتدا به معرفی اجمالی فروشگاه ساز مجنتو می‌رویم و بعد از آن در مورد مزایا و معایب این پلتفرم تجارت الکترونیک صحبت خواهیم کرد. در ادامه آموزش نصب فروشگاه ساز مجنتو روی دایرکت ادمین و سی پنل را داریم. اگر شما هم قصد استفاده و نصب مجنتو روی هاست فروشگاهی خود را دارید، تا انتهای این آموزش همراه ما باشید.

معرفی فروشگاه ساز مجنتو

فروشگاه ساز مجنتو در واقع یک پلتفرم تجارت الکترونیکی متن باز است که با بهره‌مندی از PHP به برنامه نویسان و افرادی که قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی دارند، امکان ایجاد یک سایت فروشگاهی را می‌دهد. اولین نسخه مجنتو برای بار اول در سال ۲۰۰۸ عرضه شد. تا به امروز صدها هراز کسب و کار از مجنتو برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کرده‌اند. برخی از شرکت‌های بزرگی که از این پلتفرم استفاده کرده‌اند، عبارت‌اند از: سامسونگ، نایکی و…

فروشگاه ساز مجنتو

در سال ۲۰۱۸ شرکت ادوبی، فروشگاه ساز مجنتو را خریداری کرد تا حلقه محصولات تجارت الکترونیک خود را کامل‌تر کند. البته این خریداری به نفع مجنتو هم بود. خرید فروشگاه ساز مجنتو توسط ادوبی باعث شد تا این شرکت بتواند در میان رقبای سازمانی هم پیشرفت کند. بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۰ مجنتو یکی از ۳ پلتفرم تجارت الکترونیکی بود که مقصد بیشترین حجم مهاجرت بوده است.

مجنتو چیست و چه مزایایی برای ساخت فروشگاه اینترنتی دارد

برای افراد و کسب و کارهایی که قصد راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی یا تجارت الکترونیکی با اهداف دراز مدت دارند، فروشگاه ساز مجنتو یک گزینه مطلوب است. می‌توان گفت مجنتو بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک است که به امکانات حرفه‌ای برای ساخت و راه‌اندازی فروشگاه مجهز بوده اما برای استفاده از آن نیاز به تخصص فنی بالایی وجود ندارد. نصب مجنتو روی هاست و استفاده از آن برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، مزایایی دارد که شامل موارد زیر می‌شوند اما محدود به آن نیستند:

قابلیت سفارشی سازی فراوان از طریق Magento Marketplace: فروشگاه ساز مجنتو طبف وسیعی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های سفارشی سازی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. تقاضای کاربران مجنتو با گسترش کسب و کارها تغییر کرده و وسیع‌تر می‌شود. این پلتفرم تجارت الکترونیکی با لیست غنی از ویژگی‌ها به رفع نیازهای کاربران می‌پردازد.

پشتیبانی از کاربران: اگر از نسخه متن باز مجنتو استفاده کنید، به جامعه کاربران و توسعه دهندگان این پلتفرم در سراسر دنیا دسترسی دارید که باعث می‌شود پشتیبانی از استفاده کنندگان به صورت بی درنگ صورت بگیرد. اگر از نسخه مجنتو کامرس استفاده کنید، باز هم با استفاده از سرویس پشتیبانی مجنتو می‌توانید در زمانی کوتاه مشکل را برطرف کنید.

پلتفرم تجارت الکترونیک Headless: فروشگاه ساز مجنتو یک پلتفرم تجارت الکترونیکی Headless است. این اصطلاح به معنای جداسازی لایه بک اند از فرانت اند یک سایت فروشگاهی است. با این قابلیت شما می‌توانید به راحتی هر کدام از اجزای فروشگاه اینترنتی خود را بدون تاثیر بر بخش دیگر تغییر دهید.

امنیت بهتر: فروشگاه ساز مجنتو برای ورود مدیران و افراد دارای دسترسی به پلتفرم، از ورود دو مرحله‌ای پشتیبانی می‌کند. این قابلیت باعث بالاتر رفتن امنیت این فروشگاه ساز می‌شود. البته این روش احراز هویت فقط برای حساب‌های کاربری مدیریتی فعال می‌شود و برای مشتریان قابل استفاده نیست.

بهبود تجربه‌ی مشتری: فروشگاه ساز مجنتو از ویژگی‌های مربوط به بهبود رتبه سایت جستجو گوگل پشتیبانی می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود تا یافتن فروشگاه اینترنتی برای مشتریان در حال جستجو آسان‌تر باشد. از دیگر ویژگی‌های فروشگاه ساز مجنتو قابلیت‌های مربوط به فرایند فروش است که باعث ایجاد تجربه‌ای بهتر برای کاربران و مشتریان می‌شود.

نحوه نصب مجنتو روی سی پنل

در این بخش نحوه‌ی نصب مجنتو روی سی پنل را با هم بررسی خواهیم کرد. برای نصب مجنتو کافی‌است مراحل زیر را در سی پنل از طریق Softaculous دنبال کنید. برای این کار ابتدا وارد سی پنل خود شوید. پس از آن Softaculous را انتخاب کنید.

نصب مجنتو روی سی پنل

در محیط Softaculous می‌توانید از دو طریق به Magento دسترسی داشته باشید. هم با استفاده از بخش E-Commerce و هم با جستجوی نام مجنتو. در هر دو صورت شما به صفحه مخصوص این پلفترم در Softaculous هدایت می‌شوید که باید با استفاده از دکمه‌ی Install Now فرایند نصب مجنتو روی هاست سی پنل خود را آغاز کنید.

آموزش گام به گام نصل مجنتو روی سی پنل

در صفحه‌ای که باز می‌شود، باید جزئیات مربوط به نصب مجنتو را وارد کنید. پس از تکمیل اطلاعات، دکمه Install را انتخاب کنید. با این کار تمام موارد مورد نیاز از جمله دیتابیس ایجاد خواهند شد و نصب مجنتو روی سی پنل شروع می‌شود.

آموزش نصب و راه‌اندازی مجنتو

پس از پایان فرایند نصب یک پیغام تایید به شما نمایش داده خواهد شد.

نصب فروشگاه ساز مجنتو روی سی پنل

با استفاده از لینک Return to overview می‌توانید به صفحه‌ی نمایش اطلاعات بازگردید و جزئیات نصب را مشاهده کنید.

نصب مجنتو روی سی پنل

پس از نصب می‌توانید به فروشگاه مبتنی بر مجنتو خود دسترسی داشته باشید. یک نمونه فروشگاه تازه نصب شده، شکلی شبیه عکس زیر خواهد داشت:

نصب مرحله به مرحله مجنتو روی سی پنل

آموزش نصب مجنتو روی دایرکت ادمین

برای نصب مجنتو روی دایرکت ادمین به راحتی می‌توانید از طریق Installatron اقدام کنید. کافی‌است مراحل زیر را دنبال کنید.

قدم اول: با استفاده از نام کاربری و پسورد، وارد پنل کاربری دایرکت ادمین بشوید:

نصب مجنتو روی دایرکت ادمین

قدم دوم: روی Installatron Application Installer کلیک کنید:

آموزش نصب مجنتو روی دایرکت ادمین

قدم سوم: برای یافتن بسته نصبی مجنتو، زبانه‌ی Application Browser را باز کنید:

نصب فروشگاه ساز مجنتو روی دایرکت ادمین

قدم چهارم: روی آیکون مجنتو کلیک کنید:

نصب مجنتو روی دایرکت ادمین

قدم پنجم: در صفحه‌ی باز شده روی Install This Application کلیک کنید:

آموزش نصب Magento روی دایرکت ادمین

قدم ششم: برای نصب مجنتو روی هاست خود، یک مسیر مشخص کنید:

آموزش قدم به قدم نصب مجنتو

قدم هفتم: قوانین لایسنس را بپذیرید و در بخش نحوه مدیریت دیتابیس، گزینه اتوماتیک را انتخاب کنید:

آموزش نصب مجنتو روی دایرکت ادمین

قدم هشتم: در این مرحله می‌توانید مشخصات مربوط به کاربر را وارد کرده و پس از آن با کلیک بر Install نصب را شروع کنید:

نصب گام به گام مجنتو روی هاست

قدم نهم: پس از تکمیل فرم مرحله‌ی قبل، فرایند نصب شروع می‌شود.

آموزش نصب مجنتو روی دایرکت ادمین

قدم دهم: با تکمیل مرحله نهم، مجنتو روی هاست شما نصب می‌شود. در صفحه‌ای که باز می‌شود روی View/Edit details کلیک کنید تا جزئیات مجنتو نصب شده روی هاست را ببینید.

آموزش نصب مجنتو

قدم یازدهم: برای دسترسی به مجنتو نصب شده روی هاست می‌توانید از طریق آدرس www.domainname.com/Magento/index.php/admin کلیک کنید. توجه داشته باشید باید این آدرس منطبق با مسیر نصب تعیین شده در مرحله ششم باشد. با وارد کردن نام کاربری و پسوردی که قبلا تعیین کردید، وارد محیط مجنتو شوید.

مرحله آخر نصب مجنتو روی هاست لینوکس

سخن پایانی

در این مطلب از بلاگ ابر ویراک، در مورد نصب فروشگاه ساز مجنتو روی هاست ابری لینوکس صحبت کردیم. ابتدا به معرفی مجنتو پرداخیتم و پس از برشمردن ویژگی‌های مثبت این پلتفرم تجارت الکترونیک، به سراغ آموزش نصب مجنتو روی سرور لینوکس رفتیم. با توجه به آنچه که در مورد فروشگاه ساز مجنتو گفته شد، می‌توانیم با اطمینان اعلام کنیم که این پلتفرم یکی از بهترین‌ها در زمینه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *