واحد فروش: 91555530-021 | واحد پشتیبانی: 91555520-021

واحد فروش: 91555530-021

آموزش نصب پرستاشاپ روی هاست لینوکس

ابر ویراک - آموزش - آموزش نصب پرستاشاپ روی هاست لینوکس

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌تواند به رشد و توسعه کسب‌و‌کار شما کمک کند. برای این که بتوانید یک فروشگاه اینترنتی با ظاهری زیبا و عملکرد عالی داشته باشید به یک پلتفرم تجارت الکترونیک (eCommerce) نیاز خواهید داشت. پلتفرم تجارت الکترونیک یا همان فروشگاه ساز، در واقع یک نرم‌افزار پایه است که با نصب روی هاست، امکان راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را به شما می‌دهد. در این مسیر باید فروشگاه ساز مد نظرتان را انتخاب کنید.

یکی از فروشگاه سازهای محبوب و پرطرفدار در دنیا پرستاشاپ (به انگلیسی: PrestaShop) است که قصد داریم در این مقاله از بلاگ ابر ویراک، نصب پرستاشاپ را آموزش دهیم. تا پیش از این نیز آموزش نصب فروشگاه‌ساز مجنتو را بررسی کرده‌ بودیم و حالا پرستاشاپ به عنوان یکی از سیستم‌های مدیریت محتوای رقیب برای ساخت فروشگاه‌های اینترنتی را بررسی می‌کنیم. پیش از آموزش نصب، فروشگاه ساز پرستاشاپ را معرفی می‌کنیم و نگاهی به مزایا و معایب این پلتفرم فروشگاه ساز می‌پردازیم. در ادامه آموزش نصب فروشگاه ساز پرستاشاپ روی دایرکت ادمین و سی پنل را مرور خواهیم کرد. اگر می‌خواهید نصب فروشگاه ساز پرستاشاپ را روی هاست ابری مبتنی بر سیستم عامل‌های دارای هسته لینوکس یاد بگیرید و از آن برای توسعه کسب‌و‌کار اینترنتی خود استفاده کنید، با ما همراه باشید.

فروشگاه ساز پرستاشاپ چیست؟

فروشگاه ساز پرستاشاپ یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که امکان راه‌اندازی و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی را به شما می‌دهد. این سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و مجنتو متن باز و رایگان است. اولین نسخه فروشگاه ساز پرستاشاپ در تابستان سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه شد. پرستاشاپ از ۶۵ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و در حال حاضر فروشگاه‌های اینترنتی زیادی در جهان از پرستاشاپ و امکاناتی که برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی دارد، بهره می برند.

فروشگاه‌ساز پرستاشاپ

پرستاشاپ نسبت به دیگر فروشگاه‌ سازهای مطرح، احتیاج به دانش فنی بیشتری دارد. لزوم داشتن دانش فنی برای استفاده از پرستاشاپ با توجه به امکانات زیاد و قدرتمندی که ارائه می‌دهد، قابل چشم پوشی است. این سیستم مدیریت محتوا، نسبت به رقبا تمرکز بیشتری بر ارائه یک تجربه بی‌نقص تجارت الکترونیک دارد.

مزایای پرستاشاپ برای فروشگاه اینترنتی

پرستاشاپ دارای بیش از 300 ویژگی داخلی است که به کاربر امکان می دهد روش های پرداخت، لیست محصولات، حمل‌ونقل، خریداران و تامین کنندگان را مدیریت کند. این فروشگاه ساز از یک سیستم قالب وب استفاده می‌کند که دست کاربر را برای سفارشی کردن تم فروشگاه اینترنتی و استفاده از ماژول‌های افزودنی باز می‌گذارد. نصب پرستاشاپ روی هاست لینوکس و استفاده از آن برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، مزایایی دارد که عبارتند از:

سهولت نصب پرستاشاپ: فروشگاه ساز پرستاشاپ نصب بسیار آسانی دارد. شما می‌توانید به راحتی آن را روی هاست خود نصب کنید و در کمتر از چند دقیقه فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید.

رایگان: این فروشگاه ساز متن باز، نیاز به خریداری اشتراک یا لایسنس ندارد. بنابراین بدون این که نیازی به هزینه‌ی دوباره برای خرید اشتراک سیستم مدیریت محتوا داشته باشید، به راحتی می‌توانید از پرستاشپ برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با امکانات زیاد، استفاده کنید.

کاربر پسند: طراحی سفارشی پرستاشاپ راحت و ساده است. برای راه‌اندازی فروشگاه الکترونیکی پرستاشاپ به دانش فنی بالایی نیاز نیست. این پلتفرم دارای طراحی ساده و رابط کاربری پسندی است. صاحب فروشگاه با حداقل دانش فنی می تواند به راحتی وب سایت را مدیریت و نگهداری کند. بیش از 25000 افزونه برای پرستاشاپ موجود است. این افزونه ها ایجاد و حفظ عملکرد صحیح فروشگاه را راحت می‌کنند.

شخصی‌سازی آسان: سفارشی کردن فروشگاه اینترنتی با استفاده از پرستاشاپ آسان است. طبق نیاز، اضافه کردن یا حذف ویژگی ها نیز آسان است. پرستاشاپ بسیار منعطف است، بنابراین به راحتی می توان قسمت‌های خاصی از فروشگاه را در طول توسعه وب سایت پرستاشاپ شخصی کرد.

بهبود دیجیتال مارکتینگ: فروشگاه ساز پرستاشاپ از ویژگی‌های مربوط به بهبود تلاش‌های دیجیتال مارکتینگ پشتیبانی می‌کند. این قابلیت پرستاشاپ با در اختیار قرار دادن قابلیت‌هایی مثل اتوماسیون ارسال ایمیل و محصولات مرتبط، به صاحب فروشگاه اینترنتی کمک می‌کند تا در فعالیت‌های بازاریابی و تبدیل کاربران به مشتری عملکرد بهتری داشته باشد.

آموزش نصب پرستاشاپ روی سی پنل

در این بخش، روش نصب فروشگاه ساز پرستا شاپ روی هاست لینوکس را با استفاده از سی پنل به صورت گام به گام توضیح خواهیم داد. برای شروع باید فایل‌های مربوط به پرستا شاپ را دانلود کنید. برای این کار می‌توانید از وب سایت رسمی این فروشگاه ساز استفاده کنید.

آموزش نصب پرستاشاپ با سی پنل

پس از دانلود فایل مربوط به پرستاشاپ، یک فایل فشرده خواهید داشت که باید آن را در کامپیوتر خود از حالت فشرده خارج کنید. پس از خارج شدن فایل اصلی از حالت فشرده، فایل‌های نصبی پرستاشاپ در اختیار شما خواهند بود که لازم است با ورود به پنل کاربری cPanel خود، آن‌ها را در مسیر دلخواه آپلود کنید.

نصب پرستاشاپ روی سی پنل

در مرحله سوم لازم است دیتابیس لازم را ایجاد کنید. برای این کار وارد بخش مدیریت دیتابیس‌های خود در سی پنل شوید. می‌توانید برای ایجاد آسان‌تر یک پایگاه داده‌ی mySQL از ابزار اتوماتیک آن استفاده کنید. در نهایت یک نام کاربری و یک رمز عبور برای دیتابیس خود نیاز دارید تا آن را در پرستاشاپ وارد کنید.

پس از ایجاد دیتابیس، می‌توانید فرایند نصب پرستاشاپ را شروع کنید. برای این کار کافی است مسیری که فایل‌های نصبی را در آن قرار دادید، در مرورگر خود وارد کنید و install/ را به آن اضافه کنید. به عنوان مثال اگر فایل‌های نصب پرستاشاپ را در یک پوشه با نام shop قرار داده‌اید، نحوه دسترسی به مسیر نصب به این صورت خواهد بود: yourdomianname.ir/shop/install/

با وارد کردن مسیر مشخص، محیط نصب پرستاشاپ را مشاهده خواهید کرد. زبان را انتخاب کنید و دکمه‌ی Next را بزنید. پس از آن اطلاعات مربوط به لایسنس را تایید کنید و اجازه دهید تست سازگاری به انجام برسد. این تست از انطباق هاست شما با نیازمندی‌های پرستاشاپ، اطمینان حاصل می‌کند.

مراحل نصب پرستاشاپ روی هاست

پس از طی شدن این مراحل وارد صفحه‌ای خواهید شد که باید مشخصات فروشگاه خود و کاربر اصلی را وارد کنید.

آموزش نصب پرستاشاپ روی هاست لینوکس

با تکمیل این فرم وارد صفحه مشخصات دیتابیس خواهید شد. کافی‌است نام دیتا بیس، نام کاربری و رمز عبور آن را وارد کنید و در پایین صفحه روی Test Your Database Connection Now کلیک کنید. پس از تایید برقراری ارتباط می‌توانید دکمه‌ی Next را بزنید و تمام! فرایند نصب پرستاشاپ روی هاست شما به پایان رسیده است. در پایان صفحه‌ای مانند تصویر زیر به شما نمایش داده خواهد شد.

آموزش نصب پرستاشاپ روی سی پنل

چگونه پرستاشاپ را روی هاست دایرکت ادمین نصب کنیم؟

اگر هاست شما مبتنی بر دایرکت ادمین است، می‌توانید برای نصب پرستاشاپ، مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا وارد محیط کاربری خود در دایرکت ادمین شوید. پس از‌ آن در بخش Extra Features روی Softaculous Auto Installer کلیک کنید.

آموزش نصب پرستا شاپ روی هاست لینوکس

پس از کلیک روی آیکون Softaculous وارد محیط این نرم‌افزار خواهید شد. در بخش جستجو عبارت Prestashop را وارد کنید. با این کار ماژول نصب پرستاشاپ نمایش داده خواهد شد. در این صفحه می‌توانید با کلیک بر روی Install Now صفحه مخصوص نصب باز خواهد شد.

آموزش نصب فروشگاه ساز پرستاشاپ

در این صفحه اطلاعات لازم را وارد کنید و دکمه‌ی Install را بزنید.

آموزش قدم به قدم نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین

پس از طی شدن این مراحل فرایند نصب پرستاشاپ روی هاست دایرکت ادمین شما به پایان می‌رسد و برای تایید صفحه زیر نمایش داده می‌شود.

آموزش مراحل نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین

سخن پایانی

در این مطلب از بلاگ ابر ویراک، نصب فروشگاه ساز پرستاشاپ روی هاست لینوکس با پنل‌های دایرکت ادمین و سی پنل صحبت کردیم. پیش از همه چیز فروشگاه ساز پرستاشاپ را معرفی کردیم و مزیت‌های آن را شمردیم، پس از آن به سراغ آموزش نصب پرستاشاپ روی سرور لینوکس رفتیم. با توجه به آنچه که در مورد فروشگاه ساز پرستاشاپ گفته شد، می‌توانیم با اطمینان اعلام کنیم که این پلتفرم یکی از بهترین‌ها در زمینه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *