واحد فروش: 91555530-021 | واحد پشتیبانی: 91555520-021

واحد فروش: 91555530-021

نقش هاست بر سرعت سایت چقدر است؟

ابر ویراک - مقالات - نقش هاست بر سرعت سایت چقدر است؟

زمان بارگذاری وب سایت شما نقش تعیین کننده‌ای در عملکرد سایت شما و رضایت کاربران دارد. گوگل گزارش داده است که 53 درصد از بازدیدکنندگان سایت، صفحه‌ای را که بارگذاری آن بیش‌تر از ۳ ثانیه طول بکشد، ترک می‌کنند. این بدان معناست که اگر 10000 کلیک داشته باشید، 5300 مورد از آن‌ها قبل از اینکه حتی آن را مشاهده کنند از سایت شما خارج می‌شوند و احتمالا هرگز باز نخواهند گشت.

ما مطمئن هستیم که نمی‌خواهید بیش از نیمی از مشتریان بالقوه خود را فقط به دلیل یک وب سایت کند از دست بدهید. یکی از عواملی که به سرعت سایت کمک می‌کند، ارائه دهنده هاست وسرویس میزبانی است. در این مطلب از بلاگ ابر ویراک قصد داریم درباره‌ی این که تاثیر سرعت هاست بر سرعت سایت چقدر است و نحوه بهینه‌سازی سرویس میزبانی وب خود را برای یک سایت سریع توضیح دهیم.

ارائه دهنده‌ی هاست چه کاری برای سایت انجام می‌دهد؟

ارائه‌دهنده سرویس میزبانی وب شرکتی است که به کسب‌وکارها یا سازمان‌ها کمک می‌کند تا صفحات وب را که برای سازمان خود ساخته‌اند در بستر اینترنت به اشتراک بگذارند. ارائه‌دهنده سرویس میزبانی خدمات مورد نیاز برای ساخت و ذخیره یک وب سایت را هم به کاربران ارائه می‌دهد. این ارائه‌دهنده در اصل یک سرور بزرگ است که تمام اطلاعات را پردازش می‌کند و فایل‌های مربوط به وب‌سایت را در خود ذخیره می‌کند.

هاست چقدر روی سرعت سایت تأثیر دارد

چرا سرعت سایت مهم است؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم، کاربران سایت شما دوست ندارند منتظر بارگذاری بمانند، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که سرعت سایت را تبدیل به فاکتوری حیاتی می‌کند. یکی از مهم‌ترین دلائل، سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است. موتورهای جستجو هنگام دسته بندی سایت‌ها به سرعت بارگذاری نگاه می‌کنند و آن را در رتبه‌بندی سایت حساب می‌کنند.

یک سایت کند به رتبه شما آسیب می‌رساند و ترافیک کمتری دریافت خواهید کرد که منجر به کاهش تعامل و افت تجارت شما خواهد شد. البته می‌دانیم که عوامل زیادی در سئو وجود دارد، اما نباید اجازه دهید سرعت بارگذاری سایت، رتبه شما را کاهش دهد. داشتن سایتی که استفاده از آن آسان باشد و به سرعت بارگذاری شود، تجربه مثبتی برای مشتری ایجاد می‌کند. اغلب اوقات وب سایت شما اولین برداشتی است که یک مشتری بالقوه در مورد شرکت شما دارد. گزارش شده است که 88 درصد از مردم قبل از خرید چیزی در فروشگاه یا آنلاین، درباره یک شرکت تحقیق می‌کنند.

وقتی وب سایتی با سرعت بالا و ویژگی‌های حرفه‌ای دارید، مشتریان شما فکر می‌کنند کسب و کار شما دارای کیفیت و قابل احترام است. در واقع در زمانه‌ی فعلی، نوع حضور شما در عرصه‌ی آنلاین، بیش از هر زمان دیگری مهم است. با راه‌اندازی و مدیریت یک سایت که ظاهر حرفه‌ای و عملکرد بالا دارد، می‌توانید برداشت اولیه‌ی مثبتی از خود در نگاه مشتری ایجاد کنید.

ویژگی‌های ارائه دهنده هاست که بر سرعت سایت تأثیر می‌گذارد

رقابت با سایر وب سایت‌ها

هنگامی که یک سرویس میزبانی اشتراکی را از ارائه‌دهنده هاست انتخاب می‌کنید، سرور میزبان سایت شما منابعش را بین چندین سایت به اشتراک خواهد گذاشت. این نوع از سرویس‌های میزبانی در زمان‌های شلوغی و افزایش تعداد کاربران، می‌تواند تحت تاثیر فشار کاری قرار گرفته و سرعت سایت شما را پائین‌تر بیاورد. این مسئله به شدت سرعت سایت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

یکی از مثال‌های بارز این مورد زمانی است که از سرویس‌های میزبانی رایگان استفاده می‌کنید. در این حالت هزاران سایت به طور همزمان برای بارگذاری رقابت می‌کنند و سرور که توان پردازشی مشخصی دارد، باید منابع را به طور مؤثر بین این سایت‌ها تقسیم کند. بیشترین مشکلات سرعت سایت را با ارائه دهندگانی خواهید داشت که به این شکل عمل می‌کنند.

برای از بین بردن این مشکل، باید به سراغ ارائه‌دهندگانی بروید که سرویس‌های میزبانی بهتری در اختیار شما قرار می‌دهند. یکی از این راهکارها، VPS است. سرور مجازی به شما قدرت کنترل بیشتری روی عملکرد سایت می‌دهند. این هاست‌ها که تأثیر مثبتی بر عملکرد و سرعت سایت شما خواهند داشت، هزینه‌ی بیشتری دارند، اما با توجه به اهمیتی که سرعت بارگذاری و عملکرد سایت یک کسب‌وکار در رتبه‌بندی سایت و تجربه‌ی کاربری دارد، این هزینه توجیه‌پذیر است.

اندازه‌هارد دیسک

یکی دیگر از عواملی که بر نحوه عملکرد ارائه دهنده هاست تأثیر می‌گذارد، ظرفیت ‌هارد دیسک است. هر چه یک سرور فضای بیشتری داشته باشد، عملکرد بهتری دارد. اگر در زمان بارگذاری مشکل دارید، ممکن است به این دلیل باشد که ارائه دهنده شما از یک هارد دیسک کوچک یا متراکم استفاده می‌کند.

میزان رم

RAM یا حافظه با دسترسی تصادفی، حافظه‌ی موقت و کوتاه مدت هر سیستم کامپیوتری است که اطلاعات را به صورت موقت برای ارائه به کاربر (در این مورد فردی که در حال مشاهده سایت شما است) در خود نگه می‌دارد. ظرفیت رم با واحد گیگابایت اندازه‌گیری شده و عملکرد آن با فرکانس کاری بیان می‌شود. این اعداد در مورد رم تعیین می‌کنند داده‌ها با چه سرعتی می‌توانند به آن انتقال داده شده و برای ارائه به کاربر پردازش شوند.

به‌طور کلی هرچه میزان حافظه‌ی رم سرویس ارائه دهنده میزبانی وب‌سایت بیشتر و سرعت آن بالاتر باشد، وب سایت شما سریع‌تر بارگذاری می‌شود. هر ارائه دهنده میزبانی دارای سطح قدرت RAM خاص خود است. اگر با سرعت سایت مشکل دارید، ممکن است سرور شما دارای ظرفیت یا سرعت RAM پایینی باشد.

تأثیر هاست بر عملکرد سایت

مقدار پهنای باند

پهنای باید (Bandwidth)  که به عنوان نرخ انتقال داده هم شناخته می‌شود، میزان اطلاعاتی است که می‌تواند در یک زمان از طریق اینترنت جابجا شود. این فاکتور ربطی به سرعت شبکه ندارد. پهنای باند به نوعی مانند قطر لوله عمل می‌کند. هرچه گذرگاه بزرگ‌تر باشد، حجم بیشتری قابلیت عبور در یک بازه‌ی زمانی مشخص را دارد. به عنوان یکی از فاکتورهای تأثیر هاست بر سرعت سایت، اگر ارائه‌دهنده سرویس میزبانی شما پهنای باند کافی نداشته باشد، باعث کند شدن سایت شما خواهد شد.

چقدر ترافیک دریافت می‌کنید

وقتی وب سایت شما بازدیدهای زیادی داشته باشد، ارائه دهنده هاست شما باید بیشتر تلاش کند تا اطلاعات را به چندین مکان به طور همزمان ارائه دهد. اگر سرور نتواند ترافیک را مدیریت کند، می‌تواند باعث فشار مضاعف رو آن شده و سرعت سایت را تحت تأثیر قرار دهد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، سرعت بارگذاری می‌تواند کند شود یا وب سایت شما برای برخی از کاربران اصلا نمایش داده نشود.

بهترین ارائه دهنده ‌هاست برای وب سایت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ممکن است وقتی به تأثیر هاست بر سرعت سایت فکر می‌کنید، به نظر برسد بزرگ‌تر بهتر است، اما اینطور نیست. بستگی به امکانات و میزان اطلاعات سایت شما دارد. یکی از مواردی که به ارائه‌دهنده بهتر نیاز دارد، تصاویر بزرگ است. آن‌ها وب سایت شما را زنده می‌کنند، اما برای بارگذاری سریع به قدرت بیشتری نیاز دارند. ویژگی‌های تعاملی، مانند چت زنده یا انیمیشن، به طور گسترده در سایت‌های تجاری استفاده می‌شود، اما به ارائه‌دهنده قدرتمندتری برای پشتیبانی از این حجم داده نیاز دارد.

تبلیغات یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که به یک سرور پیشرفته نیاز دارد. معمولا تبلیغات ویدیویی هستند و همزمان با راه اندازی وب سایت شما بارگذاری می‌شوند. اگر میزبان وب مناسبی نداشته باشد، می‌تواند سرعت سایت را کند کند. یافتن ارائه دهنده میزبانی وب مناسب که بتواند از تمام جنبه‌های وب سایت شما پشتیبانی کند، بسیار مهم است. اگر یک سایت ساده دارید، می‌توانید با یک سرور متوسط کنار بیایید و همچنان سرعت بارگذاری عالی داشته باشید. با این حال، هنگامی که ویژگی‌های اضافی را به سایت خود اضافه کردید، باید آن را ارتقا دهید تا سرعت سایت خود را قربانی نکنید.

بنابراین هنگام انتخاب سرویس میزبانی، با در نظر گرفتن تأثیری که هاست می‌تواند روی سرعت سایت شما داشته باشد؛ باید به سراغ گزینه‌هایی بروید که به صورت شفاف و واضح مشخصات سرویس خود را اطلاع رسانی می‌کنند. وقتی چنین اطلاعاتی را در دست داشته باشید، بر اساس نیازها و پیچیدگی وب‌سایت خود می‌توانید بهترین ارائه‌دهنده سرویس میزبانی برای سایت خود را انتخاب کنید.

در کنار انتخاب بهترین سرویس میزبانی برای سایت، می‌توانید آن را برای عملکرد بهتر بهینه کنید. به عنوان مثال اگر سایت شما مبتنی بر سیستم مدیریت محتوای وردپرس کار می‌کند، می‌توانید با رعایت نکات و مسائلی، مثل انتخاب هاست پرسرعت سایت خود را بهینه کنید.

سخن پایانی

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه چیز با چند کلیک قابل دسترسی است. این ما را بی‌تاب کرده است، به همین دلیل است که اگر می‌خواهید ترافیک آنلاین وب سایت خود را داشته باشید، سرعت سایت یک ویژگی حیاتی است. عامل اصلی در سرعت بارگذاری کیفیت ارائه دهنده سرویس هاست شما است.

در این پست از بلاگ ابر ویراک، ما به توضیح تأثیر هاست بر سرعت سایت پرداختیم. برای حفظ یک سایت پر سرعت، باید در یک ارائه دهنده سرور اختصاصی سرمایه گذاری کنید. ارائه دهنده‌ی سرویس میزبانی باید هارد دیسک بزرگ‌تر، رم قدرتمند، پهنای باند قابل توجهی داشته باشد و از میزان ترافیک دریافتی شما پشتیبانی کند. به ویژگی‌های وب سایت خود نگاه کنید و ارائه دهنده‌هاست مناسب خود را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *