واحد فروش: 91555530-021 | واحد پشتیبانی: 91555520-021

واحد فروش: 91555530-021

WHM چیست و آنچه باید از آن بدانید

ابر ویراک - مقالات - WHM چیست و آنچه باید از آن بدانید

WHM مخفف Web Host Manager و به معنای مدیر میزبان وب است. این یک پلت فرم مدیریت سرور است که به شما امکان می‌دهد چندین سایت را از طریق یک رابط گرافیکی مبتنی بر مرورگر کنترل کنید. با WHM، می‌توانید از یک داشبورد به چندین حساب cPanel دسترسی داشته باشید و آن‌ها را مدیریت کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرور خود را بدون داشتن دانش فنی کامل از دستورات سیستم عامل نگهداری و مدیریت کنید.

هنگامی که چندین پروژه را روی یک سرور مدیریت می‌کنید، WHM قدرت و تطبیق پذیری بسیار بیشتری به شما می‌دهد. می‌توانید از آن برای پیکربندی و کنترل سرور خود استفاده کنید، در حالی که صاحبان وب سایت پروژه‌های شخصی خود را با کمک حساب‌های cPanel خود توسعه می‌دهند. در این مطلب از بلاگ ابر ویراک به سراغ بررسی این پلتفرم رفته‌ایم. اگر شما هم قصد دارید در مورد WHM بدانید، با این مطلب همراه باشید.

مدیر میزبان وب چگونه کار می‌کند؟

وظیفه WHM ساده کردن کار پیچیده نگهداری و پیکربندی کل سرور میزبانی وب است. در ادامه برخی از کارهایی که می‌توانید با استفاده از این پلفترم به انجام برسانید را معرفی می‌کنیم. مهم‌ترین کارهایی که با استفاده از WHM می‌توانید انجام دهید عبارت‌اند از:

مراقب سرور باشید

شما می‌توانید تمام فعالیت‌های سرور را از طریق مدیر میزبان وب (WHM) ردیابی کنید. به عنوان مثال Process Manager، تمام فرآیندهای در حال اجرا را روی سرور ضبط می‌کند و Service Manager به شما در مدیریت فعالیت‌های پس زمینه و سایر خدمات کمک می‌کند. علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید سایر آمارهای مربوط به کارکرد سرور را که بر خدمات شما و نحوه استفاده از منابع تأثیر می‌گذارد، مشاهده، نظارت و تشخیص دهید.

حساب‌های cPanel را اضافه و تعلیق کنید یا خاتمه دهید

WHM به شما امکان می‌دهد حساب‌های cPanel را برای تمام پروژه‌های میزبانی شده روی سرور ایجاد و مدیریت کنید. هر وب سایت منفرد را می‌توان تحت یک حساب جداگانه میزبانی کرد و به شما کمک می‌کند توسعه پروژه‌های جداگانه را زیر نظر داشته باشید. این پلتفرم با ایجاد قابلیت راه اندازی، به فروشندگان هم کمک می‌کند. آن‌ها می‌توانند حساب‌های cPanel را به مشتریان خود اجاره دهند و گزینه‌های زیادی برای جداسازی مشتریان گوناگون و در عین حال نظارت دقیق بر توسعه کسب‌وکار وجود دارد. علاوه بر این امکان بهینه‌سازی هاست برای سایت هم وجود دارد.

بازیابی یا پشتیبان گیری از فایل‌ها

می توانید پشتیبان گیری خودکار را برای یک حساب یا همه عملکردهای سرور خود تنظیم کنید. داده‌ها را می‌توان در یک مکان ذخیره سازی راه دور، مانند Google Drive، WebDAV یا سرویس‌های مشابه دیگر آپلود کرد.

مهاجرت مشتریان جدید

WHM شما را قادر می‌سازد تا حساب‌های مربوط به هر مشتری را به سرعت از سرورهای راه دور منتقل کنید. این فرایند با استفاده از WHM به آسانی صورت می‌پذیرد.

سفارشی کردن خدمات متناسب با سازمان

با استفاده از پلتفرم WHM این امکان وجود دارد که خدماتی را که ارائه می‌دهید مطابق با نام تجاری خود سفارشی کنید. سرور شما می‌تواند تم‌ها و سفارشی سازی انحصاری داشته باشد، حتی اگر آن را از یک تأمین کننده دست اول خریداری کرده و دوباره بفروشید. می‌توانید لوگوی برند، طراحی سی پنل و نمایه شرکت خود را با استفاده از مدیر میزبان وب (WHM) تنظیم کنید.

مدیریت امنیت

یکی از قابلیت‌های کلیدی WHM اطمینان از تأمین امنیت سرور شما است. با استفاده از WHM می‌توانید تمام امور امنیتی سرور خود را مدیریت و نظارت کنید. با استفاده از پلتفرم شما می‌توانید حساب‌های cPanel و سرور خود را در سطوح مختلف ایمن کنید:

  • نصب گواهینامه‌های SSL در وب سایت‌های چندین مشتری در سراسر شبکه سرور شما.
  • ایجاد لیست سیاه یا سفید آدرس‌های IP خاص و همچنین کشورها و کل مناطق.
  • ارائه ویژگی‌های احراز هویت چند عاملی به مشتریان.
  • رمزگذاری پیام‌های خروجی

علاوه بر اینها، WHM به شما اجازه می‌دهد تا عملکردهای خاصی مانند افزودن ویژگی‌های محافظت از هرزنامه برای مشتریان، تم‌های پیش‌فرض ورود به سیستم و حتی هشدارهای اعلان را تغییر دهید.

چگونه به مدیر میزبان وب (WHM) دسترسی پیدا کنیم؟

برای دسترسی مستقیم به WHM، URL‌های زیر را در مرورگر وب خود تایپ کنید:

https://www.yourdomain.com:2087 یا https://www.yourdomain.com/whm

البته توجه کنید که به جای yourdomain.com باید نام دامنه واقعی خودتان را وارد کنید. اگر در شبکه‌ی شما فایروالی وجود دارد که پورت ۲۰۸۷ را مسدود می‌کند می‌توانید به جای آدرس‌های بالا از https://whm.yourdomain.com، استفاده کنید. برای دسترسی به مدیر میزبان وب (WHM)، لازم است اطلاعات ورود صحیح (نام کاربری و گذرواژه) را وارد کنید. وقتی کارتان تمام شد، بهتر است که از سیستم خارج شوید، به خصوص اگر از یک رایانه مشترک استفاده می‌کنید.

کاربردهای WHM برای وب‌مسترها

دیگر دسترسی‌های WHM چیست؟

کارهای زیادی می‌توانید از طریق مدیر میزبان وب انجام دهید. علاوه بر آنچه در بالا ذکر کردیم، در اینجا کارهای دیگری وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

  • به مناطق DNS همه دامنه‌ها دسترسی داشته باشید.
  • سرورهای نام خصوصی را تنظیم کنید.
  • آدرس‌های ایمیل و رمز عبور را برای چندین حساب cPanel و بسیاری موارد دیگر بازنشانی یا ایجاد کنید.

طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و رابط کاربری آسان برای استفاده، WHM را به انتخاب برتر برای بسیاری از صاحبان سرور و فروشندگان هاست تبدیل می‌کند.

مقایسه WHM با cPanel

در نمی‌توان WHM را با cPanel مقایسه کرد. WHM در واقع یک پلتفرم بالادستی برای کنترل چند سرویس میزبانی است. با WHM می‌توانید دسترسی‌های cPanel بسازید و آن‌ها را شخصی‌سازی و مدیریت کنید. پلتفرم WHM امکان مدیریت و اجرای چندین پنل cPanel را به شما می‌دهد و نظارت بر سرویس‌های میزبانی ارائه شده را آسان‌تر می‌کند.

سرویس هاست ابری ابر ویراک

با خریداری سرویس هاست ابری ابر ویراک می‌توانید از پلتفرم WHM برای مدیریت وب سایت‌هایی که میزبانی می‌کنید بهره‌برداری کنید. با اجاره‌ی سرور ابری از ابر ویراک، سرویس هاست ابری خود را راه‌اندازی کنید و با تکیه بر سرورها و زیرساخت قدرتمند ابر ویراک، بهترین خدمات میزبانی وب سایت‌ها را به مشتریان خود ارائه دهید.

جمع‌بندی

در این پست از بلاگ تخصصی ابر ویراک در مورد پلتفرم WHM و کاربردهای آن توضیح دادیم. با این پلتفرم به آسانی می‌توانید سرور خود را که به میزبانی وب سایت‌ها اختصاص داده‌اید، مدیریت کنید. امکانات WHM باعث شده تا وب‌مستر‌ها بتوانند به راحتی تمامی خدمات کاربران را مدیریت و تنظیم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *