واحد فروش: 91555530-021 | واحد پشتیبانی: 91555520-021

واحد فروش: 91555530-021

آموزش ثبت نام و خرید دامنه از ایرنیک

ابر ویراک - آموزش - آموزش ثبت نام و خرید دامنه از ایرنیک
آموزش ایرنیک در بلاگ ابر ویراک

برای اینکه وبسایتی را راه‌اندازی کنید، نیاز به دامنه مخصوص دارید. آیا قصد دارید که برای وبسایت‌های خود، دامنه‌هایی با پسوند‌های ملی را تهیه کنید؟ برای خرید دامنه ir باید چکار کرد؟ این دامنه را تنها می‌توان برای وبسایت‌های داخلی استفاده کرد. با توجه به اهمیتی که دامنه ir دارد، بیشتر وبسایت‌ها نیاز به این دامنه ملی خواهند داشت. بنابراین، اگر قصد راه‌اندازی سایت‌تان را دارید، باید با نحوه‌ی خرید این دامنه و آموزش ایرنیک آشنایی لازم را داشته باشید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ایرنیک و ثبت نام در این وبسایت، دامنه ملی ir را خریداری کنید. اما آیا با نحوه چگونگی خرید این دامنه آشنایی کافی را دارید؟ در این مطلب، به صورت جامع اطلاعات لازم درباره نحوه خرید دامنه ir را در اختیار شما قرار می‌دهیم. در واقع، در این مقاله با آموزش ایرنیک به صورت کلی آشنا خواهید شد.

آموزش ایرنیک از صفر تا صد

ایرنیک به عنوان پایگاهی برای ثبت دامنه‌های ملی شناخته شده است. در این بخش، صفر تا صد خرید دامنه و ثبت نام در ایرنیک به شما آموزش داده می‌شود. هر یک از این مراحل را باید به صورت دقیق انجام دهید تا وارد مرحله بعد شوید.

به منظور ثبت دامنه، باید به طور مستقیم عضویت سایت ایرنیک را اخذ کنید. بعد از اینکه عضو طبق آموزش ایرنیک در این مطلب، عضو سامانه شدید، امکان ثبت دامنه برای شما فراهم می‌شود. همه کاربران باید به منظور ثبت دامنه با انواع پسورد، در ایرنیک ثبت نام کرده و‌شناسه‌ای را دریافت کنند. نوع‌شناسانه را باید باتوجه به گزینه‌های موردنظر مانند اشخاص حقیقی، حقوقی، شرکت‌ها، مؤسسات غیردولتی و… انتخاب کنید. بعد از انتخاب‌شناسه، روی گزینه تکمیل فرم کلیک کنید. فرم و مشخصات خود را به صورت دقیق وارد کنید. در مرحله بعد، فرم تکمیل شده برای شما قابل مشاهده است. شما می‌توانید اطلاعات فرم را دوباره بررسی کنید تا خطایی رخ نداده باشد. در صورت درست بودن اطلاعات باید وارد مرحله بعد شوید. بعد از تأیید فرم باید قوانین و شرایط مندرج را مطالعه کرده و با وارد کردن مشخصات هویتی و کلیک روی گزینه دریافت‌شناسه، به مرحله بعد راه پیدا کنید. در این مرحله، ‌شناسه کاربری را مشاهده خواهید کرد.

در سایت ایرنیک به بخش مربوط به ” مشخصه‌­های‌ شناسه” وارد شوید و گزینه ورود را نیز انتخاب کنید. سپس، وارد سامانه مربوطه می‌شوید و باید اطلاعاتی از قبیل پسورد، کد کپچا و‌ایمیل یا ‌شناسه خود را وارد کنید. بعد از اینکه این اطلاعات را درج کردید، باید گزینه” ورود” را انتخاب کنید. بعد از انتخاب گزینه ورود، وارد پنل سایت ایرنیک می‌شوید. در قسمت منوی دامنه دامنه‌ها، باید گزینه ” ثبت دامنه” را انتخاب کنید. در بخش مربوط به ” نام دامنه” باید پسورد و نام دامنه را بدون پسوند و www درج کنید.

در این مرحله، اگر دامنه موجود باشد، باید برای تعیین زمان ثبت و رابطه‌های دامنه اقدام کنید. شما باید رابط دامنه یا صاحب امتیاز را در این مرحله تعیین کنید؛ یعنی فردی که قادر به دسترسی به دامنه است. بازه زمانی ثبت دامنه را می‌توانید ۱۲ و ۶۰ ماه انتخاب کنید. در انتها، باید روی گزینه ” بازنگری” کلیک کنید.
در گام بعدی باید موافقتنامه و شرایط سایت را مطالعه و تأیید کنید. در واقع، شما به عنوان عضو ایرنیک باید نشان دهید که با قوانین این سایت موافقت دارید.  سپس باید کد کپچا را وارد کرده و گزینه ” اقدام به ثبت” را انتخاب کنید. در این مرحله برای کاربرد صورتحساب صادر خواهد شد و به صفحه پرداخت منتقل می‌شوید. در این صفحه، شما قادر به مشاهده صورت حساب خواهید بود. شما می‌تاونید با استفاده از موجودی اکانت خود یا پرداخت آنلاین، این هزینه را بپردازید. توجه داشته باشید که تا موقع قطعی نشن پرداخت، دامنه برای شما فعال نخواهد شد. بعد از اینکه هزینه را پرداخت کردید، دامنه برای شما رزرو می‌شود. تا وقتی که کارشناسان سایت ایرنیک، مشخصات و درخواست شما را بررسی کنند، دامنه در وضعیت رزرو باقی می‌ماند. لازم به ذکر است که اطلاعات مورد نیاز توسط‌ ایمیل سایت ایرنیک به شما اطلاع‌رسانی می‌شود. بنابراین، برای پیگیری پروسه ثبت دامنه، ایمیل خود را چک کنید.

معرفی انواع پسوند دامنه‌های ملی در ایرنیک

پسوندir یکی از متداول‌ترین دامنه‌های کاربردی برای سایت‌ها است. در این آموزش ایرنیک، شما را با لیست پسوند‌های دامنه ملی در این سایت آشنا می‌کنیم. شما می‌توانید باتوجه به شرایط خود، هر یک از پسوند‌های زیر را برای سایت‌تان انتخاب کنید. این پسوند‌ها عبارتند از:

  • org: این پسوند را فقط برند‌ها، نمایندگی‌ها و شرکت‌ها می‌توانند به ثبت برسانند. اگر شرکت و کمپانی خودتان را ثبت کرده‌اید، بهتر است که این نوع پسوند را انتخاب کنید.
  • net: طبق قوانین سایت ایرنیک، پسوند net، برای مؤسسات و شرکت‌های isp قابل استفاده است. شرکت isp به کمپانی‌های ارائه دهنده سرویس‌های اینترنت گفته می‌شود.
  • gov: این نوع پسوند ملی، قابل استفاده برای نهاد‌های حکومتی و وزات خانه‌ها است. به هیچ عنوان نمی‌توانید این پسوند را برای شرکت‌ها و اشخاص دیگر ثبت کنید.
  • اگر قصد راه‌اندازی سایت مخصوص مدارس را دارید، باید پسوند با دامنه sch.ir را انتخاب کنید.
  • ac: اگر قصد خرید دامنه برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را دارید، باید پسوند ac.ir را انتخاب کنید. اخذ این پسوند، نیازمند دریافت برخی از مجوز‌های لازم است.
  • id: برای اشخاص حقیقی هم امکان خرید پسوند id.ir وجود دارد که مخفف Identification بوده و برای شناسایی یک شخص قابل استفاده است.

سخن آخر

امروزه برای اینکه در کسب و کار یا هر زمینه دیگری پیشرفت کنید، باید اهل تکنولوژی باشید. به همین خاطر، شما باید یک هاست ابری خریداری و سایت راه‌اندازی کنید تا اعتبار برند خود را از این طریق افزایش دهید. برای این کار باید دامنه موردنظر خود را از طریق سایت ایرنیک خریداری کنید. در این مطلب سعی کردیم که اطلاعاتی کاربردی درباره آموزش ایرنیک را برای شما تهیه کنیم. با انجام پروسه ثبت نام در سایت ایرنیک به صورت مرحله به مرحله براساس اطلاعات ارائه شده، می‌توانید برای خرید دامنه اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که امکان انتقال مالکیت دامنه در سایت ایرنیک نیز وجود دارد. شما ممکن است که دلایلی تمایل به استفاده از دامنه‌ای که ثبت کرده‌اید را نداشته باشید. در این صورت، امکان انتقال مالکیت وجود دارد. شما می‌توانید برای واگذاری، فروش یا انتقال دامنه به فرد یا شرکت دیگری اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *